1996-2017

"Nemyslím, že existuje lepší způsob, jak ukončit století než rock'n'rollovou party na místě, kde to všechno začalo. Vracím se zpátky jen na jediný večer, ale rock'n'roll mě bude navždy doprovázet."

Paul McCartney hrál v liverpoolském klubu Cavern naposledy 3. srpna 1963 jako člen Beatles. V úterý 14. prosince 1999 se vrátil zpět, aby předstoupil před obecenstvo z různých koutů světa, kteří své vstupenky vyhráli v loterii. Šťastlivců bylo pouhých 150, mezi nimi také fanoušek z Tokia a osmnáctiletý John Ono Lennon, který si nechal své původní jméno legálně změnit. Ti, kteří nepostávali před klubem v ulicích Liverpoolu, mohli doma u svých počítačů sledovat přenos koncertu na Internetu. McCartneyho doprovodila skupina, která účinkovala na albu Run devil run: David Gilmour z Pink Floyd, Ian Paice z Deep Purple, Mick Green a Pete Wingfield.

Paul McCartney si pro tento významný večer připravil několik oblíbených rokenrolových hitů svých vzorů, přesně v duchu alba Run devil run, které bylo právě uvedeno na trh. V jeho strhujícím podání si tak můžeme poslechnout hity Blue jean bop od Gene Vincenta, odpichovou Brown eyed handsome man Chucka Berryho, klasiku Twenty flight rock, Presleyho All shook up a další. Nezapadly ani písně Paula McCartneyho What it is a Try not to cry, ve kterých dokázal, že stále ještě zvládne napsat velmi kvalitní rokenrol. Jeho kořeny jsou prostě v těchto písních, i když za léta svého působení zabrousil do mnoha značně vzdálených hudebních žánrů. Písně rychle plynou a McCartney se rozloučí jedním z prvních hitů Beatles, písní otevírající první album skupiny, I saw her standing there. Zde působí přímo magicky. A po krátké přestávce ještě Party a pak už jen závěrečné titulky. Je škoda, že koncert je tak krátký. Pouhých 45 minut uteče ve společnosti kvalitních muzikantů jako voda.

Podívejme se ale na další materiál, který nám předkládá tento disk DVD. Jsou jím dva výborné videoklipy: svižná Brown eyed handsome man a volná No other baby. Pokud někoho přestane bavit starý dobrý rokenrol, může si přečíst životopisy všech členů doprovodné skupiny, podívat se na obsah alba Run devil run nebo se poučit o historii klubu Cavern. O samotném projektu Run devil run se dozvíme spoustu informací ve dvacetiminutovém promo snímku. V něm Paul McCartney hovoří o vzniku projektu, průběhu nahrávání a výběru písní. Vše je doprovázeno četnými ukázkami z nahrávacího studia. K samotnému koncertu se McCartney vrací v dalším příspěvku, kterým je osmnáctiminutové interview. V něm rozebírá jednotlivé písně koncertu a uvidíme i záběry Liverpoolu.

Disk by neměl chybět ve sbírce řádného fanouška Paula McCartneyho. I když je koncert poměrně krátký, jeho kvalita je na velmi vysoké úrovni. Jak je Paulovým zvykem, vše je dotaženo do posledního detailu, výkony jednotlivých kvalitních muzikantů jsou velmi precizní, ale zůstala veškerá dravost a energie, kterou rokenrol obsahuje, a poctivá muzikantská radost ze živého hraní. Na hrající kapelu je prostě radost se dívat. Vše doplňují rozsáhlé bonusy, ve kterých se můžeme dozvědět mnoho věcí ze zákulisí. Technická kvalita nahrávky je rovněž vynikající. Čistý obraz, bohatý prostorový zvuk, dobře provedené menu. Snad jedinou věc lze, kromě už zmíněné délky koncertu, tomuto projektu vytknout. A to nepřítomnost českých titulků. Ale to se stalo pro tituly týkající se Beatles pravidlem. V tomto případě to lze lehce prominout a spustit znovu tento skvělý disk.

Obsah koncertu:
Honey hush
Blue jean bop