1996-2017

V pondělí 5. května 2003 byl hostem nového pořadu Scénické rozhovory ve Švandově divadle na Smíchově výtvarník a hudebník Klaus Voormann. Pořadem provázel David Hrbek, vyprávění doprovodila hudbou Beatles revivalová skupina The Backwards. Pro méně znalé anglického jazyka výborně překládala do sluchátek Dana Hábová.

S mírných časovým zpožděním zaviněným dolaďováním zařízení pro tlumočení přivítala návštěvníky ve stylově upravených sklepních prostorech slovenská revivalová skupina The Backwards, která nenechala nikoho na pochybách, v jakém duchu se bude celý večer nést. Po několika písních je vystřídal na pódiu pan Hrbek, který po krátkém úvodu uvítal hosta večera, Klause Voormanna. Jako velmi dobrý konferenciér měl připraveno spoustu otázek, takže na dotazy z řad diváků došlo až ke konci pořadu. Některé jeho otázky byly zcela běžné, některými se snažil proniknou Klausi Voormannovi pod kůži. Voormann působil jako skromný člověk, který svůj dosavadní bohatý život bere s přehledem. O svých zkušenostech týkajících se hudby, aktivního hraní, malování, i o svých životních radostech, ale také strastech, hovořil s nadhledem. Jeho vyprávění bylo doprovázeno diapozitivy, z nichž většinu se snažil okomentovat. Aby si oddechl, pozval občas David Hrbek na pódium skupinu The Backwards, které Klaus Voormann se soustředěním naslouchal. Sám se také vyjádřil k problematice revivalových skupin. I když The Backwards podle jeho názoru hrají výborně, zvláště píseň Free as a bird ho oslovila, raději by slyšel písně Beatles zcela přepracované, protože to naprosto umožňují. Vymezený čas velmi rychle uplynul, zbylo jen pár minut na dotazy diváků (Klaus Voormann odmítl předvést své umění hry na baskytaru) a rozloučení. Ačkoli po celou dobu působil Klaus Voormann velmi pozitivně, v závěru vyslovil obavy z vývoje lidstva. Myslí si, že společnost dosáhla svého vrcholu a nyní už jde jen směrem dolů. Po pár písničkách příjemný večer skončil a návštěvníci se rozcházeli s příjemným pocitem dobře stráveného večera.

Návštěva Klause Voormanna se stala výjimečnou událostí v životě českých fanoušků Beatles, neboť právě pro ně a o jejich oblíbené skupině byl tento večer uspořádán. Poděkování za tak milého hosta patří organizátorům divadla. Nelze také nepřipomenout, že dalším hostem Scénických rozhovorů bude zpěvačka a básnířka Suzanne Vega.