1996-2017

Na disku DVD se na pulty našich obchodů dostal nedávno film Richarda Lestera natočený podle známého románu Jak jsem vyhrál válku. Světovou premiéru měl tento snímek v roce 1967 a proslavilo ho zejména účinkování Johna Lennona v roli seržanta Gripweeda, který zde ztvárnil svou první a poslední filmovou roli.

Film se začal natáčet v září 1966 v Německu. John Lennon se pro potřeby natáčení nechal ostříhat. Postava seržanta Gripweeda nosí brýle s kulatými obroučkami, které se záhy staly Lennonovým symbolem i v soukromém životě. John předtím na veřejnosti brýle nenosil, i když špatně viděl. Po několika dnech v Německu se filmový štáb přesunul do Španělska, kde John Lennon během přestávek píše skladbu Strawberry fields forever. Pouhé dva dny po návratu do Británie se Johnovi zásadně změní celý život, i když to ještě v té době netušil. 9. listopadu 1966 se totiž v galerii Indica poprvé setkal s Yoko Ono.

Film jako takový mi přijde velmi nudný. Ani po několikerém shlédnutí jsem zde nenašel jediný moment, který by mi udržel oči otevřené. Vždy se mi podařilo usnout. Naopak mohu vřele doporučit stejnojmennou knížku, která je velmi zábavná a působí přesně naopak. Neusnete, dokud ji nedočtete do poslední stránky. Velmi mě také zklamala absence jakýchkoli bonusů. Vzhledem ke stáří filmu je zvuk pouze monofonní, obraz byl ale upraven do přijatelné podoby. Koupi tohoto disku DVD tedy doporučuji pouze nejvěrnějším fanouškům Johna Lennona a filmového umění Richarda Lestera. Pro ostatní by to bylo velké zklamání.

106 min., barevný
zvuk: anglicky, mono
titulky: české, anglické pro neslyšící, francouzské, holandské, švédské, finské, norské, dánské, řecké