Kontakt

Copyright Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
1996-2020

Komplet obsahuje singlové nahrávky z let 1965-1969.

7.3.1988 Parlophone CDP 7-90044-2
Producent: George Martin
50:59

Day tripper (2:49)
We can work it out (2:15)
Paperback writer (2:18)
Rain (3:01)
Lady Madonna (2:17)
The inner light (2:36)
Hey Jude (7:07)
Revolution (3:24)
Get back (3:12)
Don't let me down (3:34)
The ballad of John and Yoko (2:59)
Old brown shoe (3:19)
Across the universe (3:48)
Let it be (4:02)
You know my name (Look up the number) (4:18)

Day tripper
(Lennon-McCartney)

Nahráno: 16.10. 1965, Abbey Road, EMI
Počet záznamů/výsledek: 3/3
Producent: George Martin
Zvuk. inženýr: Norman Smith
2. zvuk. inženýr: Ken Scott
McCartney - dvojmo nahraný zpěv, baskytara
Lennon - dvojmo nahraný zpěv, rytmická a sólová kytara
Harrison - sólová kytara
Starr - bicí, tamburina

Píseň byla vynucena potřebou nového singlu pro vánoční trh. Skladba je plně závislá na riffu. Text byl útokem na víkendové hippies. "Day trippers jsou lidé, kteří jezdí ve dne na výlet, rozumíme? Většinou parníkem a tak. Ale ta píseň byla něco na způsob, že jsi hippie jen o víkendu. Jasný?" tvrdil John Lennon.
Got a good reason
for taking the easy way out
got a good reason
for taking the easy way out now.

She was a day tripper
one way ticket yeah
it took me so long
to find out and I found out.

She's a big teaser
she took me half the way there
she's a big teaser
she took me half the way there now.

She was a day tripper
one way ticket yeah
it took me so long
to find out and I found out.

Tried to please her
she only played one night stands
tried to please her
she only played one night stands now.

She was a day tripper
Sunday driver yeah
it took me so long
to find out and I found out.

Day tripper day tripper yeah
day tripper day tripper yeah.

© 1965 Northern Songs Ltd.
Mám dobrý důvod
abych z toho lehce vycouval
mám dobrý důvod
pro to, abych z toho teď lehce vycouval.

Ona byla jednodenní výletnice
lístek na jednu cestu yeah
trvalo mi to dlouho
než jsem to zjistil a já jsem to zjistil.

Je velká šprýmařka
vzala mě na půl cesty
je velká šprýmařka
vzala mě na půl cesty.

Ona byla jednodenní výletnice
lístek na jednu cestu yeah
trvalo mi to dlouho
než jsem to zjistil a já jsem to zjistil.

Snažil jsem se ji potěšit
vždycky zůstávala jen na jednu noc
snažil jsem se ji potěšit
vždycky zůstávala jen na jednu noc.

Ona byla jednodenní výletnice
nedělní řidička yeah
trvalo mi to dlouho
než jsem to zjistil a já jsem to zjistil.

Jednodenní výletnice, jednodenní výletnice, jé
jednodenní výletnice, jednodenní výletnice, jé.

© 2001 Jiří Kupr

We can work it out
(Lennon-McCartney)

Nahráno: 20./29.10. 1965, Abbey Road, EMI
Počet záznamů/výsledek: 2/2
Producent: George Martin
Zvuk. inženýr: Norman Smith
2. zvuk. inženýr: Ken Scott
McCartney - dvojmo nahraný zpěv, baskytara
Lennon - doprovodný zpěv, akustická rytmická kytara, harmonium
Harrison - doprovodný zpěv
Starr - bicí, tamburina

Píseň je výsledkem zdaleka nejdelšího času, který Beatles dosud zasvětili jedné nahrávce (jedenáct hodin) a typickým příkladem Lennonovy a McCartneyho rovnocenné spolupráce. Píseň je založená na často skřípajícím vztahu Paula s Jane Asher.
Try to see it my way
do I have to keep on talking till I can't go on
while you see it your way
run the risk of knowing that our love may soon be gone
we can work it out, we can work it out.

Think of what you're saying
you can get it wrong and still you think that it's all right
think of what I'm saying
we can work it out
and get it straight or say goodnight
we can work it out, we can work it out.

Life is very short and there's no time
for fussing and fighting my friend
I have always thought that it's a crime
so I will ask you once again.

Try to see it my way
only time will tell if I am right or I am wrong
while you see it your way
there's a chance
that we might fall apart before too long
we can work it out, we can work it out.

Life is very short and there's no time
for fussing and fighting my friend
I have always thought that it's a crime
so I will ask you once again.

Try to see it my way
only time will tell if I am right or I am wrong
while you see it your way
there's a chance
that we might fall apart before too long
we can work it out, we can work it out.

© 1965 Northern Songs Ltd.
Zkus to vidět mýma očima
mám stále hovořit, až už nebudu moct dál
když to vidíš po svém
riskuješ, že poznáš, jak naše láska brzy zmizí
můžeme to vyřešit, můžeme to vyřešit.

Rozmysli si, co říkáš
můžeš se mýlit a přitom si myslíš, že je vše v pořádku
zamysli se nad tím, co říkám
můžeme to vyřešit
a říct si to na rovinu nebo si popřát dobrou noc
můžeme to vyřešit, můžeme to vyřešit.

Život je velmi krátký a není čas
na povyk a rvačky, kamaráde
mám vždy pocit, že je to zločin
tak tě požádám ještě jednou.

Zkus to vidět mýma očima
jen čas ukáže, jestli mám pravdu nebo ne
když to vidíš po svém
je tu možnost
že bychom se mohli rozejít, dřív než se nadějeme
můžeme to vyřešit, můžeme to vyřešit.

Život je velmi krátký a není čas
na povyk a rvačky, kamaráde
mám vždy pocit, že je to zločin
tak tě požádám ještě jednou.

Zkus to vidět mýma očima
jen čas ukáže, jestli mám pravdu nebo ne
když to vidíš po svém
je tu možnost
že bychom se mohli rozejít, dřív než se nadějeme
můžeme to vyřešit, můžeme to vyřešit.

© 2001 Jiří Kupr

Paperback writer
(Lennon-McCartney)

Nahráno: 13./14.4. 1966, Abbey Road, EMI
Počet záznamů/výsledek: 2/2
Producent: George Martin
Zvuk. inženýr: Geoff Emerick
2. zvuk. inženýr: Richard Lush
McCartney - zpěv, basová kytara
Lennon - doprovodný zpěv, rytmická kytara
Harrison - doprovodný zpěv, sólová kytara
Starr - bicí, tamburina

Dvanáctý britský singl byl od She loves you prvním, který se rovnou nevyšplhal na vrchol žebříčku. McCartneyho píseň byla zahlcena přílišnou snahou a vytvoření nového stylu. Ukazuje náladu Beatles, kteří pod vlivem marihuany hledali možnosti, jak co nejvíce využít jediného akordu. V nahrávce, pořízené v jedenácti hodinách, je divoce rozhozené stereo.
Paperback writer!

Dear sir or madam will you read my book
it took me years to write will you take a look
based on a novel by a man named Lear
and I need a job so I want to be
a paperback writer, paperback writer.

It's the dirty story of a dirty man
and his clinging wife doesn't understand
his son is working for the Daily mail
it's a steady job but he wants to be
a paperback writer, paperback writer.

Paperback writer!

It's a thousand pages give or take a few
I'll be writing more in a week or two
I can make it longer if you like the style
I can change it around and I want to be
a paperback writer, paperback writer.

If you really like it you can have the rights
it could make a million for you overnight
if you must return it you can send it here
but I need a break and I want to be
a paperback writer, paperback writer.

Paperback writer ...

© 1966 Northern Songs Ltd.
Autor paperbacků!

Drazí pánové a dámy, račte si přečíst mou knihu
stálo mě to roky psaní, račte se podívat
je to podle románu od muže jménem Lear
a já potřebuji práci, tak chci být
autor paperbacků, autor paperbacků.

Je to špinavý příběh oplzlého chlapa
jehož oddaná žena nic nechápe
jeho syn pracuje u Daily mail
je to stálé zaměstnání, ale on chce být
autor paperbacků, autor paperbacků.

Autor paperbacků!

Má to tisíc stránek, trochu víc nebo míň
napíšu víc za týden nebo dva
mohu to prodloužit, jestli se vám líbí ten styl
mohu v něm všechno změnit, chci být
autor paperbacků, autor paperbacků.

Jestli se vám to opravdu líbí, můžete mít práva
mohou vám přes noc vydělat milión
jestli to musíte vrátit, můžete to poslat sem
já si ale potřebuji dát pauzu, chci být
autor paperbacků, autor paperbacků.

Autor paperbacků ...

© 2001 Jiří Kupr & Rigby

Rain
(Lennon-McCartney)

Nahráno: 14./16.4. 1966, Abbey Road, EMI
Počet záznamů/výsledek: 8/7
Producent: George Martin
Zvuk. inženýr: Geoff Emerick
2. zvuk. inženýr: Richard Lush
Lennon - zpěv, rytmická kytara
McCartney - doprovodný zpěv, basová kytara
Harrison - doprovodný zpěv, sólová kytara
Starr - bicí, tamburina

Lennonova píseň Rain je uznávána za nejlepší B stranu singlů Beatles. Skladba vyjadřuje jas příznivého zážitku pod vlivem LSD. To, co píseň staví do jiného světla, je zvuk nahrávky. Pocitu váhy a hloubky dosáhli Beatles tak, že základní stopu nahráli rychleji a pak ji zpomalili, aby změnili frekvence svých nástrojů. Výborné sólové bubnování (Starr je pokládá za svůj nejlepší zaznamenaný výkon) a McCartneyho basová linka téměř zatlačují zbytek nahrávky. Ve fade-outu jsou úvodní verše přehrávány pozpátku. Lennon uvádí, že na efekt přišel náhodou, když doma založil pás do magnetofonu naopak, George Martin tvrdí, že efekt vytvořil ve studiu a předvedl ho Lennonovi. Lennon byl tak uchvácen, že chtěl, aby byla pozpátku vydána celá píseň.
If the rain comes
they run and hide their heads
they might as well be dead
if the rain comes
if the rain comes.

When the sun shines
they slip into the shade
and sip their lemonade
when the sun shines
when the sun shines.

Rain I don't mind
shine the weather's fine.

I can show you
that when it starts to rain
when the rain comes down
everything's the same
when the rain comes down
I can show you
I can show you.

Rain I don't mind
shine the weather's fine.

Can you hear me
that when it rains
and shines it's just
a state of mind
can you hear me
can you hear me?

© 1966 Northern Songs Ltd.
Když začíná pršet
utíkají a schovávají své hlavy
klidně by mohli vypustit duši
když začíná pršet
když začíná pršet.

Když svítí slunce
schovávají se do stínu
a usrkávají svou limonádu
když svítí slunce
když svítí slunce.

Déšť mi nevadí
slunce, to je pěkné počasí.

Mohu vám ukázat
že když začne pršet
když padá déšť
všechno je stejné
když padá déšť
mohu vám to ukázat
mohu vám to ukázat.

Déšť mi nevadí
slunce, to je pěkné počasí.

Slyšíš mě
že když prší
a svítí slunce, je to jen
duševní stav
slyšíš mě
slyšíš mě?

© 2001 Jiří Kupr & Rigby

Lady Madonna
(Lennon-McCartney)

Nahráno: 3./6.2. 1968, Abbey Road, EMI
Počet záznamů/výsledek: 5/5
Producent: George Martin
Zvuk. inženýr: Ken Scott
2. zvuk. inženýr: Richard Lush
McCartney - dvojmo nahraný zpěv, piano, baskytara, tleskání
Lennon - doprovodný zpěv, sólová kytara, tleskání
Harrison - doprovodný zpěv, sólová kytara, tleskání
Starr - bicí, tleskání
Ronnie Scott, Bill Povey - tenorsaxofony
Harry Klein, Bill Jackman - barytonsaxofony

McCartneyho píseň byla inspirována časopiseckou fotografií Afričanky kojící dítě, nad níž byl titulek Mountain Madonna. Většina práce na písni se odehrála během jednoho dne ve Studiu 3 a jedné pozdně noční frekvence. Melodie byla variací na skladbu Humphreyho Lytteltona Bad penny blues.
Lady Madonna children at your feet
wonder how you manage to make ends meet
who finds the money when you pay the rent
did you think that money was heaven sent.

Friday night arrives without a suitcase
Sunday morning creeping like a nun
Monday's child has learned to tie his bootlace
see how they run.

Lady Madonna baby at your breast
wonders how you manage to feed the rest
see how they run.

Lady Madonna lying on the bed
listen to the music playing in your head.

Tuesday afternoon is never ending
Wednesday morning papers didn't come
Thursday night your stocking needed mending
see how they run.

Lady Madonna children at your feet
wonder how you manage to make ends meet.

© 1968 Northern Songs Ltd.
Lady Madonno, s dětmi u nohou
jsem zvědav, jak se protlučeš
kdo najde peníze, když máš platit nájemné
myslela sis, že peníze sesílá nebe?

Páteční večer přichází bez kufru
nedělní ráno se odplíží jako jeptiška
pondělní dítě se naučilo zavazovat si tkaničky
koukni, jak utíkají.

Lady Madonno, dítě u tvého prsu
je zvědavé, jak nakrmíš ty ostatní
koukni, jak utíkají.

Lady Madonno, ležíš na posteli
poslouchej hudbu, co ti zní v hlavě.

Úterní odpoledne nikdy neskončí
ve středu ráno nepřišly noviny
ve čtvrtek večer tvé punčochy potřebovaly zašít
koukni, jak utíkají.

Lady Madonno, s dětmi u nohou
jsem zvědav, jak se protlučeš.

© 2001 Jiří Kupr

The inner light
(Harrison)

Nahráno: 12.1., 6./8.2. 1968, Bombay, Indie + Abbey Road, EMI
Počet záznamů/výsledek: 6/6
Producent: George Harrison, George Martin
Zvuk. inženýr: J.P. Sen, S.N. Gupta, Geoff Emerick, Ken Scott
2. zvuk. inženýr: Jerry Boys, Richard Lush, neznámý
Harrison - zpěv
McCartney - doprovodný zpěv
Lennon - doprovodný zpěv
Sharad Ghosh nebo Hanuman Jadev - shehnai
Hariprasad Chaurasis nebo S. R. Kenkare - flétna
Ashish Khan - sarod
Mahaparush Misra - tabla, pakavaj
Rij Ram Desad - harmonium

Harrisonova píseň je založena na části svaté taoistické knihy Tao Te Ťing autora Lao-Tsea.
Without going out of my door
I can know all things on earth
without looking out of my window
I could know the ways of heaven.

The farther one travels
the less one knows
the less one really knows.

Without going out of your door
you can know all things on earth
without looking out of your window
you could know the ways of heaven.

The farther one travels
the less one knows
the less one really knows.

Arrive without traveling
see all without looking
do all without doing.

© 1968 Northern Songs Ltd.
Aniž bych vyšel ze dveří
mohu poznat všechno na světě
aniž bych se podíval z okna
mohl bych poznat podoby nebe.

Čím dále člověk cestuje
tím méně toho ví
tím méně toho opravdu ví.

Aniž bys vyšel ze dveří
můžeš poznat všechno na světě
aniž by ses podíval z okna
mohl bys poznat podoby nebe.

Čím dále člověk cestuje
tím méně toho ví
tím méně toho opravdu ví.

Přijeď, aniž bys cestoval
prohlédni vše, aniž by ses díval
udělej vše, aniž bys něco dělal.

© 2001 Jiří Kupr

Hey Jude
(Lennon-McCartney)

Nahráno: 29.-31.7., 1.8. 1968, Trident Studios + Abbey Road, EMI
Počet záznamů/výsledek: 25/1
Producent: George Martin
Zvuk. inženýr: Ken Scott, Barry Sheffield
2. zvuk. inženýr: John Smith, neznámý
McCartney - zpěv, baskytara, piano
Lennon - doprovodný zpěv, akustická kytara
Harrison - doprovodný zpěv, sólová kytara
Starr - doprovodný zpěv, bicí, tamburina
neuvedeno - 10 houslí, 3 violy, 3 violoncella, 2 kontrabasy, 2 flétny, 2 klarinety, 1 basklarinet, 1 fagot, 1 kontrafagot, 4 trubky, 2 rohy, 4 trombony, 1 perkuse
všichni - doprovodný zpěv, tleskání

Od začátku byla tato McCartneyho píseň plánována jako singl. Složil ji v červnu 1968 pro Lennonova pětiletého syna Juliana (název se měnil od Hey Julian přes Hey Jules).
Hey Jude don't make it bad
take a sad song and make it better
remember to let her into your heart
then you can start to make it better.

Hey Jude don't be afraid
you were made to go out and get her
the minute you let her under your skin
then you begin to make it better.

And any time you feel the pain hey Jude refrain
don't carry the world upon your shoulders
for well you know that it's a fool who plays it cool
by making his world a little colder da da da da da.

Hey Jude don't let me down
you have found her now go and get her
remember to let her into your heart
then you can start to make it better.

So let it out and let it in hey Jude begin
you're waiting for someone to perform with
and don't you know that its just you hey Jude you'll do
the movement you need is on your shoulder da da da.

Hey Jude don't make it bad
take a sad song and make it better
remember to let her under your skin
then you'll begin to make it better better better.

Hey Jude ...

© 1968 Northern Songs Ltd.
Hej Jude, nedělej to špatně
vezmi si smutnou píseň a vylepši ji
nezapomeň ji vpustit do svého srdce
a pak ji můžeš začít vylepšovat.

Hej Jude, neměj strach
byl jsi stvořen k tomu, abys šel a získal ji
v minutě, kdy se ti dostane pod kůži
ji začneš vylepšovat.

A vždy, když ucítíš bolest, hej Jude, přestaň
nenos svět na svých bedrech
protože dobře víš, že je blázen, kdo si užívá
a dělá svůj svět o trochu lhostejnějším da da da da da.

Hej Jude, nezklamej mě
našel jsi ji, teď běž a přiveď ji
nezapomeň ji vpustit do svého srdce
a pak ji můžeš začít vylepšovat.

Tak ji pusť ven a vpusť ji dovnitř, hej Jude, začni
čekáš na někoho, kdo tě doprovodí
a copak nevíš, že jsi to právě ty, hej Jude
ten pohyb, který potřebuješ, je na tvých ramenou da da da.

Hej Jude, nedělej to špatně
vezmi si smutnou píseň a vylepši ji
nezapomeň ji vpustit až pod kůži
pak ji začneš vylepšovat.

Hej Jude ...

© 2001 Jiří Kupr

Revolution
(Lennon-McCartney)

Nahráno: 9.-12.7. 1968, Abbey Road, EMI
Počet záznamů/výsledek: 16/16
Producent: George Martin
Zvuk. inženýr: Geoff Emerick
2. zvuk. inženýr: Richard Lush, Phil McDonald
Lennon - dvojmo nahraný zpěv, sólová kytara, tleskání
McCartney - Hammondovy varhany, baskytara, tleskání
Harrison - sólová kytara, tleskání
Starr - bicí, tleskání
Nicky Hopkins - elektrické piano

Lennonova obojetná revize jeho prvotního postoje ("Nečekejte, že půjdu na barikády jinak než s květinami.") podpořena nejvíce zkreslenou produkcí Beatles.
You say you want a revolution
well you know
we all want to change the world.
You tell me that it's evolution
well you know
we all want to change the world.
But when you talk about destruction
don't you know that you can count me out
don't you know it's gonna be alright
alright, alright.

You say you got a real solution
well you know
we'd all love to see the plan.
You ask me for a contribution
well you know
we're doing what we can.
But when you want money for people with minds that hate
all I can tell you is brother you have to wait
don't you know it's gonna be alright
alright, alright.

You say you'll change the constitution
well you know
we all want to change your head.
You tell me it's the institution
well you know
you better free your mind instead.
But if you go carrying pictures of Chairman Mao
you ain't going to make it with anyone anyhow
don't you know it's gonna be alright
alright, alright.

© 1968 Northern Songs Ltd.
Říkáš, že chceš revoluci
no, víš
my všichni chceme změnit svět.
Říkáš, že to je vývoj
no, víš
my všichni chceme změnit svět.
Když ale mluvíš o ničení
není ti jasné, že mě můžeš vynechat
nechápeš, že to bude v pořádku
v pořádku, v pořádku?

Říkáš, že máš opravdové řešení
no, víš
všichni bychom ten plán rádi viděli.
Žádáš mě o příspěvek
no, víš
děláme, co můžeme.
Pokud ale chceš peníze pro lidi, kteří nenávidí
všechno, co ti můžu říct, je, brácho, budeš muset počkat
nechápeš, že to bude v pořádku
v pořádku, v pořádku?

Říkáš, že změníš ústavu
no, víš
my všichni chceme změnit tvou hlavu.
Říkáš mi, že je to instituce
no, víš
radši si místo toho pročisti myšlení.
Ale jestli budeš nosit obrázky předsedy Maa
nezvládneš to s nikým a nijak
nechápeš, že to bude v pořádku
v pořádku, v pořádku?

© 2001 Jiří Kupr

Get back
(Lennon-McCartney)

Nahráno: 23./27./28./30.1., 5.2. 1969, Apple Studios, střecha
Počet záznamů/výsledek: 9+2/9
Producent: George Martin
Zvuk. inženýr: Glyn Johns
2. zvuk. inženýr: Alan Parsons
McCartney - zpěv, basová kytara
Lennon - doprovodný zpěv, sólová kytara
Harrison - rytmická kytara
Starr - bicí
Billy Preston - elektrické piano

Píseň McCartneyho byla zamýšlena jako satira na rasismus. V počátečních verzích se týkala Pákistánců, které vyzývala k návratu domů (původní název zněl No Pakistanis). McCartney si to však raději rozmyslel a na natáčení přinesl už nový text o marihuaně a homosexuálech. Albová verze postrádá naleštěný mix a končí střihem ze střešního koncertu, zatímco singlová verze je o pár minut delší a končí jednoduše fade-outem.
Jo Jo was a man who tought he was a loner
but he knew it couldn't last
Jo Jo left his home in Tucson, Arizona
for some California grass.

Get back get back
get back to where you once belonged
get back get back
get back to where you once belonged.

Get back Jo Jo, go home!

Get back get back
get back to where you once belonged
get back get back
get back to where you once belonged.

Get back Jo!

Sweet Loretta Martin thought she was a woman
but she was another man
all the girls around her say she's got it coming
but she gets it while she can.

Get back get back
get back to where you once belonged
get back get back
get back to where you once belonged.

Get back Loretta, go home!

Get back get back
get back to where you once belonged
get back get back
get back to where you once belonged.

Get back Loretta!
Your momma's waitin' for you
wearin' her high heel shoes
and a low neck sweater
get back home Loretta.

© 1969 Northern Songs Ltd.
Jo Jo byl muž, co si o sobě myslel, že je samotář
ale věděl, že to tak nemůže být věčně
Jo Jo opustil svůj domov v Tucsonu v Arizoně
pro Kalifornskou trávu.

Vrať se, vrať se
vrať se tam, kam jsi kdysi patřil
vrať se, vrať se
vrať se tam, kam jsi kdysi patřil.

Vrať se Jo Jo, jdi domů!

Vrať se, vrať se
vrať se tam, kam jsi kdysi patřil
vrať se, vrať se
vrať se tam, kam jsi kdysi patřil.

Vrať se Jo!

Sladká Loretta Martin myslela, že je žena
ale byla jen dalším mužem
všechny holky kolem jí říkaly, že to má rozjetý
ale získá to, dokud může.

Vrať se, vrať se
vrať se tam, kam jsi kdysi patřila
vrať se, vrať se
vrať se tam, kam jsi kdysi patřila.

Vrať se Loretto, jdi domů!

Vrať se, vrať se
vrať se tam, kam jsi kdysi patřila
vrať se, vrať se
vrať se tam, kam jsi kdysi patřila.

Vrať se Loretto!
Tvoje máma na tebe čeká
v botách na vysokém podpatku
a svetru s hlubokým výstřihem
vrať se domů, Loretto.

© 2001 Jiří Kupr

Don't let me down
(Lennon-McCartney)

Nahráno: 22./28./30.1. 1969, Apple Studios, střecha
Počet záznamů/výsledek: neznámý/neznámý
Producent: George Martin
Zvuk. inženýr: Glyn Johns
2. zvuk. inženýr: Alan Parsons, neznámý
Lennon - dvojmo nahraný zpěv, rytmická kytara
McCartney - doprovodný zpěv, basová kytara
Harrison - sólová kytara
Starr - bicí

Píseň byla psána pro Yoko Ono.
Don't let me down, don't let me down
don't let me down, don't let me down.

Nobody ever loved me like she does
oh she does, yes she does
and if somebody loved me like she do me
oh she do me, yes she does.

Don't let me down, don't let me down
don't let me down, don't let me down.

I'm in love for the first time
don't you know it's gonna last
it's love that lasts forever
it's a love that had no past.

Don't let me down, don't let me down
don't let me down, don't let me down.

And from the first time that she really done me
oh she done me, she done me good
I guess nobody ever really done me
oh she done me, she done me good.

Don't let me down, don't let me down
don't let me down, don't let me down.

© 1969 Northern Songs Ltd.
Nezklamej mě, nezklamej mě
nezklamej mě, nezklamej mě.

Nikdo mě nikdy nemiloval tak, jako ona
oh jako ona, ano ona
a jestli mě někdo miloval jako ona
oh jako ona mě, ano ona.

Nezklamej mě, nezklamej mě
nezklamej mě, nezklamej mě.

Jsem poprvé zamilovaný
copak nevíš, že nám to vydrží?
Je to láska, která trvá věčně
je to láska, jakou nikdy nikdo neměl.

Nezklamej mě, nezklamej mě
nezklamej mě, nezklamej mě.

A od samého začátku mě úplně dostala
ach dostala mě, potěšila mě
myslím, že mě nikdy nikdo takhle nedostal
oh dostala mě, potěšila mě.

Nezklamej mě, nezklamej mě
nezklamej mě, nezklamej mě.

© 2001 Jiří Kupr

The ballad of John and Yoko
(Lennon-McCartney)

Nahráno: 14.4. 1969, Abbey Road, EMI
Počet záznamů/výsledek: 11/10
Producent: George Martin
Zvuk. inženýr: Geoff Emerick
2. zvuk. inženýr: John Kurlander
Lennon - zpěv, sólové kytary, akustická kytara
McCartney - doprovodný zpěv, piano, baskytara, bicí, maracas

Stihomam, egocentrismus. Lennon, Yoko Ono. Detailní popis jejich svatební cesty.
Standing in the dock at Southampton
trying to get to Holland or France
the man in the mac said you've got to go back
you know they didn't even give us a chance.

Christ you know it ain't easy
you know how hard it can be
the way things are going
they're gonna crucify me.

Finelly made the plane into Paris
honeymooning down by the Seine
Peter Brown called to say you can make it OK
you can get married in Gibraltar near Spain.

Christ you know it ain't easy
you know how hard it can be
the way things are going
they're gonna crucify me.

Drove from Paris to the Amsterdam Hilton
talking in our beds for a week
the newspapers said say what're you doing in bed
I said we're only trying to get us some peace.

Christ you know it ain't easy
you know how hard it can be
the way things are going
they're gonna crucify me.

Saving up your money for a rainy day
giving all your clothes to charity
last night the wife said oh boy when you're dead
you don't take nothing with you but your soul.

Made a lightning trip to Vienna
eating chocolate cake in a bag
the newspapers said, she's gone to his head
they look just like two gurus in drag.

Christ you know it ain't easy
you know how hard it can be
the way things are going
they're going crucify me.

Caught the early plane back to London
fifty acorns tied in a sack
the men from the press said we wish you success
it's good to have the both of you back.

Christ you know it ain't easy
you know how hard it can be
the way things are going
they're going crucify me.
the way things are going
they're going crucify me.

© 1969 Northern Songs Ltd.
Stojíme v přístavu v Southamptonu
zkoušíme se dostat do Holandska nebo Francie
muž v pršiplášti řekl, měli byste se vrátit
víte, ani nám nedali šanci.

Kriste, víš, není to lehké
víš, jak to může být těžké
jestli to takhle půjde dál
ukřižují mě.

Konečně jsme se dostali do letadla do Paříže
líbánky strávili dole u Seiny
Peter Brown zavolal, aby řekl, zvládnete to
můžete se vzít v Gibraltaru blízko Španělska.

Kriste, víš, není to lehké
víš, jak to může být těžké
jestli to takhle půjde dál
ukřižují mě.

Odjeli jsme z Paříže do amsterdamského Hiltonu
týden jsme hovořili v naší posteli
novináři řekli, povězte, co děláte v posteli
řekl jsem, pouze zkoušíme udělat něco pro mír.

Kriste, víš, není to lehké
víš, jak to může být těžké
věci už jsou rozjeté
chtěli by mě ukřižovat.

Šetříš své peníze na horší časy
dáváš všechny své šaty charitě
včera večer manželka řekla, chlapče, až umřeš
nevezmeš si s sebou nic než svou duši.

Udělali jsme si bleskový výlet do Vídně
jedli jsme čokoládový dort v sáčku
novináři řekli, že jí mám plnou hlavu
vypadají právě jako dva guruové.

Kriste, víš, není to lehké
víš, jak to může být těžké
jestli to takhle půjde dál
ukřižují mě.

Chytili jsme nejbližší letadlo do Londýna
padesát žaludů svázali do pytle
lidé od tisku řekli, přejeme vám úspěch
je to dobré, že vy dva jste zase zpátky.

Kriste, víš, není to lehké
víš, jak to může být těžké
jestli to takhle půjde dál
ukřižují mě
jestli to takhle půjde dál
ukřižují mě.

© 2001 Jiří Kupr & Rigby

Old brown shoe
(Harrison)

Nahráno: 16./18.4. 1969, Abbey Road, EMI
Počet záznamů/výsledek: 4/4
Producent: George Martin, Chris Thomas, neznámý
Zvuk. inženýr: Ken Scott, Phil McDonald, Jeff Jarratt
2. zvuk. inženýr: Ken Scott, Richard Lush, John Kurlander
Harrison - zpěv, kytary, varhany
McCartney - doprovodný zpěv, piano, baskytara
Lennon - doprovodný zpěv
Starr - bicí

Demo této písně nahrál Harrison 25.2. spolu s All things must pass a Something.
I want a love that's right
but right is only half of what's wrong
I want a short haired girl
who sometimes wears it twice as long
now I'm stepping out this old brown shoe
baby, I'm in love with you
I'm so glad you came here
it won't be the same now, I'm telling you.

You know you pick me up
from where some try to drag me down
and when I see your smile
replacing every thoughtless frown
got me escaping from this zoo
baby, I'm in love with you
I'm so glad you came here
it won't be the same now when I'm with you.

If I grow up I'll be a singer
wearing rings on every finger
not worrying what they or you say
I'll live and love and maybe someday
who knows, baby, you may comfort me.

I may appear to be imperfect
my love is something you can't reject
I'm changing faster than the weather
if you and me should get together
who knows, baby, you may comfort me.

That love of yours
to miss that love is something I'd hate
I'll make an early start
I'm making sure that I'm not late
for you sweet top lip I'm in the queue
baby, I'm in love with you
I'm so glad you came here
it won't be the same now when I'm with you
I'm so glad you came here
it won't be the same now when I'm with you.

© 1969 Harrisongs Ltd.
Chci správnou lásku
ale správné je jen jedna polovina něčeho špatného
já chci dívku s krátkými vlasy
která je někdy nosí dvakrát tak dlouhé
teď jsem si zul starou hnědou botu
holka, zamiloval jsem se do tebe
jsem tak šťastný, že jsi sem přišla
už to nebude stejné, povídám ti.

Víš, zvedáš mě odněkud
kam mě jiní chtěli stáhnout
a když vidím tvůj úsměv
nahrazující každý bezmyšlenkový úšklebek
pomohla jsi mi utéct z tohoto zvěřince
holka, zamiloval jsem se do tebe
jsem tak šťastný, že jsi sem přišla
už to nebude stejné, když jsem teď s tebou.

Jestli někdy dospěju, budu zpěvákem
co nosí prsteny na každém prstu
co se netrápí tím, co oni nebo ty říkají
budu žít a milovat a možná někdy
kdo ví, holka, možná mě utěšíš.

Možná se zdám být nedokonalý
má láska je něco, co nemůžeš odmítnout
měním se rychleji než počasí
kdybychom se ty a já měli dát dohromady
kdo ví, holka, možná mě utěšíš.

Tvoji lásku
tu bych strašně nerad propásl
začnu brzy
určitě se neopozdím
na tebe, tvůj sladký horní ret, stojím ve frontě
holka, zamiloval jsem se do tebe
jsem tak šťastný, že jsi sem přišla
už to nebude stejné, když jsem teď s tebou
jsem tak šťastný, že jsi sem přišla
už to nebude stejné, když jsem teď s tebou.

© 2001 Jiří Kupr

Across the universe
(Lennon-McCartney)

Nahráno: 4./8.2. 1968, Abbey Road, EMI
Počet záznamů/výsledek: 8/8
Producent: George Martin, Phil Spector
Zvuk. inženýr: Ken Scott, Martin Benge, Geoff Emerick, Peter Brown
2. zvuk. inženýr: Richard Lush, Phil McDonald
Lennon - zpěv, doprovodný zpěv, akustická rytmická kytara, sólová kytara
McCartney - doprovodný zpěv, piano
Harrison - doprovodný zpěv, sitár, tambura
Starr - maracas
George Martin - Hammondovy varhany
Lizzie Bravo, Gayleen Pease - doprovodné zpěvy
neoznačené smyčce a sbor

Lennonova píseň vznikla brzy ráno ve stavu mentální vyprahlosti. Původně byla myšlena jako A strana nového singlu, ale Lennon nebyl schopen dát jí konečný tvar. Ten jí dosadil teprve Phil Spector na album Let it be. Jai guru deva je Lennonem vymyšlená mantra, znamenající něco jako Sláva duchovnímu mistru.
Words are flowing out
like endless rain into a paper sup
they slither while they pass
they slip away across the universe.

Pools of sorrow waves of joy are drifting
through my opened mind
possessing and caressing me.

Jai guru deva om
nothing's gonna change my world
nothing's gonna change my world
nothing's gonna change my world
nothing's gonna change my world.

Images of broken light which dance before me
like a million eyes
that call me on and on across the universe.

Thoughts meander like a restless wind
inside a letterbox
they tumble blindly as they make their way
across the universe.

Jai guru deva om
nothing's gonna change my world
nothing's gonna change my world
nothing's gonna change my world
nothing's gonna change my world.

Sounds of laughter shades of earth are ringing through
my opened eyes
inciting and inviting me.

Limitless undying love which shines around me
like a million suns
and calls me on and on across the universe.

Jai guru deva om
nothing's gonna change my world
nothing's gonna change my world
nothing's gonna change my world
nothing's gonna change my world
jai guru deva jai guru deva jai guru deva
jai guru deva jai guru deva jai guru deva ...

© 1968 Northern Songs Ltd.
Slova odtékají
jako nekonečný déšť do papírového pohárku
loudají se, když odcházejí
vypaří se na cestě vesmírem.

Kaluže smutku, vlny radosti se ženou
mou otevřenou myslí
zmocňují se mě a mazlí se se mnou.

Jai guru deva om
nic nezmění můj svět
nic nezmění můj svět
nic nezmění můj svět
nic nezmění můj svět.

Obrazy lomeného světla, které tančí přede mnou
jsou jako milión očí
které na mě volají přes celý vesmír.

Myšlenky se točí jako nepokojný vítr
uvnitř poštovní schránky
slepě padají
na své cestě vesmírem.

Jai guru deva om
nic nezmění můj svět
nic nezmění můj svět
nic nezmění můj svět
nic nezmění můj svět.

Zvuky smíchu, stíny země krouží
v mých otevřených očích
dráždí a vábí mě.

Nehynoucí láska bez hranic, která září kolem mě
jako milión sluncí
a stále na mě volá přes celý vesmír.

Jai guru deva om
nic nezmění můj svět
nic nezmění můj svět
nic nezmění můj svět
nic nezmění můj svět
jai guru deva jai guru deva jai guru deva
jai guru deva jai guru deva jai guru deva ...

© 2001 Jiří Kupr

Let it be
(Lennon-McCartney)

Nahráno: 25./26./31.1., 30.4. 1969, 4.1. 1970, Apple Studios
Počet záznamů/výsledek: 30/30
Producent: George Martin
Zvuk. inženýr: Glyn Johns, Phil McDonald
2. zvuk. inženýr: Alan Parsons, Neil Richmond, Richard Langham
McCartney - zpěv, doprovodné vokály, piano, maracas
Lennon - basová kytara
Harrison - doprovodný zpěv, sólová kytara
Starr - bicí
Billy Preston - varhany, elektrické piano
neuvedeno - 2 trubky, 2 trombony, tenorsaxofon, violoncella

Inspirací k této písni byl McCartneyho sen, kdy se mu zjevila jeho mrtvá matka Mary a řekla mu, aby se kvůli všemu tolik nerozčiloval, aby to nechal být. Na albu jsou zdůrazněny doprovodné vokály, další bicí, maracas a part pro dechy a cella. Na CD Anthology je první verze, kde se k Paulovu pianu postupně přidávají další nástroje.
When I find myself in times of trouble
mother Mary comes to me
speaking words of wisdom let it be
and in my hour of darkness
she is standing right in front of me
speaking words of wisdom let it be
let it be, let it be, let it be, let it be
whisper words of wisdom let it be.

And when the broken hearted people
living in the world agree
there will be an answer let it be
for though they may be parted
there is still a chance that they will see
there will be an answer let it be
let it be, let it be, let it be, let it be
there will be an answer let it be.

Let it be, let it be, let it be, let it be
whisper words of wisdom let it be
let it be, let it be, let it be, let it be
whisper words of wisdom let it be.

And when the night is cloudy
there is still a light that shines on me
shine until tomorrow let it be
I wake up to the sound of music
mother Mary comes to me
speaking words of wisdom let it be
let it be, let it be, let it be, let it be
there will be an answer let it be.

Let it be, let it be, let it be, let it be
there will be an answer let it be
let it be, let it be, let it be, let it be
whisper words of wisdom let it be.

© 1970 Northern Songs Ltd.
Když mám někdy starosti
přichází ke mně matka Marie
říká moudrá slova, nech to být
a v mé hodině temnoty
stojí právě přede mnou
říká moudrá slova, nech to být
nech to být, nech to být, nech to být, nech to být
šeptá moudrá slova, nech to být.

A když se lidé se zlomeným srdcem
co žijí na světě, dohodnou
bude tu odpověď, nech to být
protože ačkoliv se možná rozešli
stále je šance, že prohlédnou
bude tu odpověď, nech to být
nech to být, nech to být, nech to být, nech to být
bude tu odpověď, nech to být.

Nech to být, nech to být, nech to být, nech to být
šeptej moudrá slova, nech to být
nech to být, nech to být, nech to být, nech to být
šeptej moudrá slova, nech to být.

I když je noc zamračená
je tu stále světlo, které na mě svítí
bude svítit až do zítra, nech to být
zvuky hudby mě vzbudí
přichází ke mně matka Marie
říká moudrá slova, nech to být
nech to být, nech to být, nech to být, nech to být
bude tu odpověď, nech to být.

Nech to být, nech to být, nech to být, nech to být
tady je odpověď, nech to být
nech to být, nech to být, nech to být, nech to být
šeptej moudrá slova, nech to být.

© 2001 Jiří Kupr

You know my name (Look up the number)
(Lennon-McCartney)

Nahráno: 17.5., 7./8.6. 1967, 30.4. 1969, Abbey Road, EMI
Počet záznamů/výsledek: 30/30
Producent: Geoff Emerick, George Martin, Chris Thomas
Zvuk. inženýr: Geoff Emerick, Jeff Jarratt
2. zvuk. inženýr: Richard Lush, Nick Webb
Lennon - zpěv, kytara, maracas
McCartney - zpěv, piano, baskytara
Harrison - doprovodný zpěv, kytara
Starr - zpěv, bicí, bonga
Mal Evans - lopata ve štěrku
Brian Jones - alt saxofon

Většina toho, co v tomto období Beatles nahráli, byla plýtváním studiového času. Tato píseň měla být jakousi mantrou, ale nefungovalo to, píseň se rozrostla na dvacet minut a pak musela být sestříhána.
You know my name, look up the number
you know my name, look up the number
you you know, you know my name
you you know, you know my name.

Good evening and welcome to Slaggers
featuring Denis O'Bell
ah Ringo, let's hear it for Denis.

Good evening, you know my name
better look up my number
you know my name, that's right, look up my number
you you know, you know my name
you you know, you know my name
ba ba ba ba ba ba look up my number
you know my name, that's right, look up the number
oh you know, you know, you know my name
you know, you know, you know my name
huh huh huh huh you know my name
ba ba ba pum look up the number
you know my name, look up the number
you you know, you know my name
baby you you know, you know my name
you know, you know my name
you know, you know my name.

Go on Denis, let's hear it for Denis O'Bell.

You know, you know, you know my name
you know, you know, you know my name
prrr you know my name, look up the number
you know my name, look up the number
you know, you know my name, look up the number
you know my number three
you know my number two
you know my number three
you know my number four
you know my name, you know my number too
you know my name, you know my number
what's up with you, you know my name, that's right yeah.

© 1970 Northern Songs Ltd.
Znáte mé jméno, najděte si číslo
znáte mé jméno, najděte si číslo
vy vy znáte, znáte mé jméno
vy vy znáte, znáte mé jméno.

Dobrý večer a uvítejme Slaggers
včetně Denise O'Bella
ah Ringo, nech je poslouchat Denise.

Dobrý večer, znáte mé jméno
raději si najděte na mé číslo
znáte mé jméno, to je dobře, najděte si mé číslo
vy vy znáte, znáte mé jméno
vy vy znáte, znáte mé jméno
ba ba ba ba ba ba najděte si mé číslo
znáte mé jméno, to je dobře, najděte si číslo
oh znáte, znáte, znáte mé jméno
znáte, znáte, znáte mé jméno
huh huh huh huh znáte mé jméno
ba ba ba pum najděte si číslo
znáte mé jméno, najděte si číslo
vy vy znáte, znáte mé jméno
holka, ty ty znáš, znáš mé jméno
znáš, znáš mé jméno
znáš, znáš mé jméno.

Jdi Denisi, nech je poslouchat Denise O'Bella.

Znáte, znáte, znáte mé jméno
znáte, znáte, znáte mé jméno
prrr znáte mé jméno, najděte si číslo
znáte mé jméno, najděte si číslo
znáte, znáte mé jméno, najděte si číslo
znáte mé číslo tři
znáte mé číslo dva
znáte mé číslo tři
znáte mé číslo čtyři
znáte mé jméno, znáte také mé číslo
znáte mé jméno, znáte mé číslo
co je s vámi, znáte mé jméno, to je fajn yeah.

© 2000 Rigby