Fragmenty z živých nahrávek nahraných počátkem roku 1969. Celkem bylo pro projekt Get back zaznamenáno 35 hodin hudby. "Tohle byla vůbec první deska, s kterou jsme nechtěli mít nic společného. Nikdo se s ní nechtěl otravovat. Chtěli jsme to pustit v tom původním stavu. Říkal jsem si, že bude dobré to pustit a ukázat lidem, co se s námi stalo, že se nedokážeme dát dohromady, už spolu prostě hrát nebudeme, dejte nám pokoj. Ale to se nestalo. Nakonec to dopadlo tak, že jsme udělali rychle Abbey Road a ještě pár dalších cetek, abysme ten mýtus uchovali." Původním plánem bylo natočit album Get back a z natáčení pořídit filmový dokument. I když Let it be vyšlo jako poslední album v řadě již po rozpadu skupiny, skutečně posledním natočeným albem bylo Abbey Road.

8.5.1970 Apple PCS 7096
Producent: Phil Spector
Zvuk. inženýr: Geoff Emerick, Glyn Johns
Obal: John Kosh
Fotografie: Ethan Russell
35:11

Two of us (3:36)
Dig a pony (3:54)
Across the universe (3:48)
I me mine (2:25)
Dig it (0:49)
Let it be (4:02)
Maggie Mae (0:40)
I've got a feeling (3:37)
One after 909 (2:55)
The long and winding road (3:37)
For you blue (2:32)
Get back (3:06)

Two of us
(Lennon-McCartney)

Nahráno: 24./25./31.1. 1969, Apple Studios
Počet záznamů/výsledek: neznámý/neznámý
Producent: George Martin
Zvuk. inženýr: Glyn Johns
2. zvuk. inženýr: Neil Richmond
McCartney - zpěv, akustická kytara
Lennon - zpěv, akustická kytara
Harrison - sólová kytara
Starr - bicí

Píseň McCartneyho se během natáčení jmenovala On our way home a týkala se jeho vztahu k Lindě Eastman. Napsal ji na jednom z výletů z města. Na albu Anthology 3 je zachycena jedna z jejích prvních verzí z 24.1., která se ale od konečného masteru moc neliší.
I did a pygmy by Charles Hawtrey and the Deafaids
phase one in which Doris gets her oats.

Two of us riding nowhere
spending someone's hardearned pay
you and me Sunday driving
not arriving on our way.

Back home we're on our way home
we're on our way home, we're going home.

Two of us sending postcards
writing letters on my wall
you and me burning matches
lifting latches on our way.

Back home we're on our way home
we're on our way home, we're going home.

You and I have memories
longer than the road that stretches out ahead.

Two of us wearing raincoats
standing solo in the sun
you and me chasing paper
getting nowhere on our way.

Back home we're on our way home
we're on our way home, we're going home.

You and I have memories
longer than the road that stretches out ahead.

Two of us wearing raincoats
standing solo in the sun
you and me chasing paper
getting nowhere on our way.

Back home we're on our way home
we're on our way home, we're going home.

We're going home
better believe it, goodbye.

© 1969 Northern Songs Ltd.
Baštím Pygmeje od Charlese Hawtreyho a Deafaids
kapitola jedna, ve které se Doris zabouchne.

My dva na cestě nikam
utrácíme něčí těžce vydělané peníze
ty a já, sváteční řidiči
kteří nedojedou, jsme na cestě.

Zpátky domů, jsme na cestě domů
na cestě domů, jdeme domů.

My dva posíláme pohledy
píšeme dopisy na mou zeď
ty a já pálíme sirky
otvíráme závory na cestě.

Zpátky domů, jsme na cestě domů
na cestě domů, jdeme domů.

Ty a já máme vzpomínky
delší než cesta, která se táhne před námi.

My dva nosíme pláštěnky
když stojíme sami na slunci
ty a já honíme papíry
nikam se nedostaneme na své cestě.

Zpátky domů, jsme na cestě domů
na cestě domů, jdeme domů.

Ty a já máme vzpomínky
delší než cesta, která se táhne před námi.

My dva nosíme pláštěnky
když stojíme sami na slunci
ty a já honíme papíry
nikam se na své cestě nedostaneme.

Zpátky domů, jsme na cestě domů
na cestě domů, jdeme domů.

Jdeme domů
radši tomu věřte, nashle.

© 2001 Jiří Kupr

Dig a pony
(Lennon-McCartney)

Nahráno: 22./24./28./30.1., 5.2. 1969, Apple Studios, střecha
Počet záznamů/výsledek: 1/1
Producent: George Martin
Zvuk. inženýr: Glyn Johns
2. zvuk. inženýr: Neil Richmond, Alan Parsons
Lennon - zpěv, sólová kytara
McCartney - doprovodný zpěv, basová kytara
Harrison - sólová kytara
Starr - bicí

Píseň All I want is you je jako první z celého alba nahrána naživo. V jedné fázi se také jmenovala Con a lowry. Lennon se o ní později zmiňoval jako o braku. Prošla různými úpravami a nakonec byla natočena během kratičkého koncertu na střeše budovy Apple.
I hi hi hi hi dig a pony
well you can celebrate anything you want
yes you can celebrate anything you want oh.

I hi hi hi hi do a road hog
well you can penetrate any place you go
yes you can penetrate any place you go I told you so.

All I want is you
everything has got to be just like you want it to
because.

I hi hi hi hi pick a moondog
well you can radiate everything you are
yes you can radiate everything you are oh now.

I hi hi hi hi roll a stoney
well you can imitate everyone you know
yes you can imitate everyone you know I told you so.

All I want is you
everything has got to be just like you want it to
because.

I hi hi hi hi feel the wind blow
well you can indicate everything you see
yes you can indicate everything you see oh now.

I hi hi hi hi cold and lonely
well you can syndicate any boat you row
yes you can syndicate any boat you row
I told you so.

All I want is you
everything has got to be just like you want it to
because.

© 1970 Northern Songs Ltd.
Já á á á á fakt baštím poníky
můžeš si slavit, co chceš
jó, můžeš si oslavovat co chceš, oh.

Já á á á á jsem postrachem silnic
no, můžeš proniknout, kamkoli chceš
jó, můžeš proniknout, kamkoli chceš, říkal jsem ti.

Všechno, co chci, jsi ty
všechno musí být takové, jak to chceš ty
protože.

Já á á á á si vybírám měsíčního psa
můžeš ozářit všechno, kde jsi
jó, můžeš ozářit všechno, kde jsi, ach tak.

Já á á á á se toulám
můžeš napodobovat kohokoliv znáš
jó, můžeš napodobovat, kohokoliv znáš, řekl jsem ti to.

Všechno, co chci, jsi ty
všechno musí být takové, jak to chceš ty
protože.

Já á á á á cítím, jak vane vítr
můžeš vyjádřit vše, co vidíš
ano, můžeš vyjádřit vše, co vidíš, ach tak.

Já á á á á, je mi zima a jsem sám
můžeš si pronajmout jakýkoliv člun, ve kterém vesluješ
ano, můžeš si pronajmout jakýkoliv člun
ve kterém vesluješ, řekl jsem ti to.

Všechno, co chci, jsi ty
všechno musí být takové, jak to chceš ty
protože.

© 2001 Jiří Kupr

Across the universe
(Lennon-McCartney)

Nahráno: 4./8.2. 1968, Abbey Road, EMI
Počet záznamů/výsledek: 8/8
Producent: George Martin, Phil Spector
Zvuk. inženýr: Ken Scott, Martin Benge, Geoff Emerick, Peter Brown
2. zvuk. inženýr: Richard Lush, Phil McDonald
Lennon - zpěv, doprovodný zpěv, akustická rytmická kytara, sólová kytara
McCartney - doprovodný zpěv, piano
Harrison - doprovodný zpěv, sitár, tambura
Starr - maracas
George Martin - Hammondovy varhany
Lizzie Bravo, Gayleen Pease - doprovodné zpěvy
neoznačené smyčce a sbor

Lennonova píseň vznikla brzy ráno ve stavu mentální vyprahlosti. Původně byla myšlena jako A strana nového singlu, ale Lennon nebyl schopen dát jí konečný tvar. Ten jí dosadil teprve Phil Spector na album Let it be. Jai guru deva je Lennonem vymyšlená mantra, znamenající něco jako Sláva duchovnímu mistru.
Words are flowing out
like endless rain into a paper sup
they slither while they pass
they slip away across the universe.

Pools of sorrow waves of joy are drifting
through my opened mind
possessing and caressing me.

Jai guru deva om
nothing's gonna change my world
nothing's gonna change my world
nothing's gonna change my world
nothing's gonna change my world.

Images of broken light which dance before me
like a million eyes
that call me on and on across the universe.

Thoughts meander like a restless wind
inside a letterbox
they tumble blindly as they make their way
across the universe.

Jai guru deva om
nothing's gonna change my world
nothing's gonna change my world
nothing's gonna change my world
nothing's gonna change my world.

Sounds of laughter shades of earth are ringing through
my opened eyes
inciting and inviting me.

Limitless undying love which shines around me
like a million suns
and calls me on and on across the universe.

Jai guru deva om
nothing's gonna change my world
nothing's gonna change my world
nothing's gonna change my world
nothing's gonna change my world
jai guru deva jai guru deva jai guru deva
jai guru deva jai guru deva jai guru deva ...

© 1968 Northern Songs Ltd.
Slova odtékají
jako nekonečný déšť do papírového pohárku
loudají se, když odcházejí
vypaří se na cestě vesmírem.

Kaluže smutku, vlny radosti se ženou
mou otevřenou myslí
zmocňují se mě a mazlí se se mnou.

Jai guru deva om
nic nezmění můj svět
nic nezmění můj svět
nic nezmění můj svět
nic nezmění můj svět.

Obrazy lomeného světla, které tančí přede mnou
jsou jako milión očí
které na mě volají přes celý vesmír.

Myšlenky se točí jako nepokojný vítr
uvnitř poštovní schránky
slepě padají
na své cestě vesmírem.

Jai guru deva om
nic nezmění můj svět
nic nezmění můj svět
nic nezmění můj svět
nic nezmění můj svět.

Zvuky smíchu, stíny země krouží
v mých otevřených očích
dráždí a vábí mě.

Nehynoucí láska bez hranic, která září kolem mě
jako milión sluncí
a stále na mě volá přes celý vesmír.

Jai guru deva om
nic nezmění můj svět
nic nezmění můj svět
nic nezmění můj svět
nic nezmění můj svět
jai guru deva jai guru deva jai guru deva
jai guru deva jai guru deva jai guru deva ...

© 2001 Jiří Kupr

I me mine
(Harrison)

Nahráno: 3.1., 1./2.4. 1970, Abbey Road, EMI
Počet záznamů/výsledek: 18/18
Producent: George Martin, Phil Spector
Zvuk. inženýr: Phil McDonald, Peter Brown
2. zvuk. inženýr: Richard Langham, Richard Lush
Harrison - zpěv, doprovodný zpěv, akustické kytary, sólové kytary
McCartney - doprovodný zpěv, baskytara, varhany, elektrické piano
Starr - bicí
neuvedeno - 18 houslí, 4 violy, 4 violoncella, 1 harfa, 3 trubky, 3 trombony

Píseň složil Harrison pod vlivem LSD a je poslední písní nahranou pod hlavičkou Beatles. George inspirovala jedna rakouská kapela hrající pochody, kterou viděl v televizi. Na CD Anthology se nachází její původní krátká podoba.
All through the day
I me mine, I me mine, I me mine
all through the night
I me mine, I me mine, I me mine
now they're frightened of leaving it
everyone's weaving it
coming on strong all the time
all through the day I me mine.

I me me mine, I me me mine
I me me mine, I me me mine.

All I can hear
I me mine, I me mine, I me mine
even those tears
I me mine, I me mine, I me mine
no one's frightened of playing it
everyone's saying it
flowing more freely than wine
all through the day I me mine.

I me me mine, I me me mine
I me me mine, I me me mine.

All I can hear
I me mine, I me mine, I me mine
even those tears
I me mine, I me mine, I me mine
no one's frightened of playing it
everyone's saying it
flowing more freely than wine
all through your life I me mine.

© 1970 Harrisongs Ltd.
Po celý den
já, mě, moje, já, mě, moje, já, mě, moje
po celou noc
já, mě, moje, já, mě, moje, já, mě, moje
teď toho mají strach nechat
každý kuje pikle
pořád to pokračuje
po celý den, já, mě, moje.

Já, mě, moje, já, mě, moje
já, mě, moje, já, mě, moje.

Vše co slyším je
já, mě, moje, já, mě, moje, já, mě, moje
dokonce i ty slzy
já, mě, moje, já, mě, moje, já, mě, moje
nikdo se nebojí hrát si na to
každý to říká
teče to volněji než víno
po celý den, já, mě, moje.

Já, mě, moje, já, mě, moje
já, mě, moje, já, mě, moje.

Vše co slyším je
já, mě, moje, já, mě, moje, já, mě, moje
dokonce i ty slzy
já, mě, moje, já, mě, moje, já, mě, moje
nikdo se nebojí hrát si na to
každý to říká
teče to volněji než víno
po celý život, já, mě, moje.

© 2001 Jiří Kupr

Dig it
(Lennon-McCartney-Starkey-Harrison)

Nahráno: 24./26.1. 1969, Apple Studios
Počet záznamů/výsledek: 2/2
Producent: George Martin
Zvuk. inženýr: Glyn Johns
2. zvuk. inženýr: Neil Richmond
Lennon - zpěv
McCartney - piano
Harrison - sólová kytara
Starr - bicí
Billy Preston - varhany

Úryvek z nedopsané Lennonovy skladby Can you dig it improvizované dvanáct minut ve studiu. B.B. King je slavný bluesový kytarista, Matt Busby manažer fotbalového klubu Manchester United, Doris Day slavná zpěvačka a herečka. Hark the angels come je název staré anglické koledy.
Like a rolling stone
like a rolling stone
like a rolling stone
like the FBI
and the CIA
and the BBC
B.B. King
and Doris Day
Matt Busby
dig it
dig it
dig it
dig it
dig it.

Can you dig it by Georgie Wood
and now we'd like to do
Hark the angels come.

© 1970 Northern Songs Ltd., Harrisongs Ltd., Startling Music Ltd.
Jako tulák
jako tulák
jako tulák
jako FBI
a CIA
a BBC
B. B. King
a Doris Day
Matt Busby
pochop to
pochop to
pochop to
pochop to
pochop to.

To byla "Chápeš to" od Georgie Wooda
a teď bychom rádi zahráli
"Poslouchej, přicházejí andělé".

© 2001 Jiří Kupr
Pozn. překladatele: Výraz "rolling stone" se dá chápat buď doslovně jako "valící se kámen", nebo v přeneseném významu jako tulák, časopis Rolling Stone, nebo i člen skupiny Rolling Stones.
Let it be
(Lennon-McCartney)

Nahráno: 25./26./31.1., 30.4. 1969, 4.1. 1970, Apple Studios
Počet záznamů/výsledek: 30/30
Producent: George Martin
Zvuk. inženýr: Glyn Johns, Phil McDonald
2. zvuk. inženýr: Alan Parsons, Neil Richmond, Richard Langham
McCartney - zpěv, doprovodné vokály, piano, maracas
Lennon - basová kytara
Harrison - doprovodný zpěv, sólová kytara
Starr - bicí
Billy Preston - varhany, elektrické piano
neuvedeno - 18 houslí, 4 violy, 4 violoncella, harfa, 3 trubky, 3 trombony, 2 kytary, 14 zpěváků
Richard Hewson - dirigent
Inspirací k této písni byl McCartneyho sen, kdy se mu zjevila jeho mrtvá matka Mary a řekla mu, aby se kvůli všemu tolik nerozčiloval, aby to nechal být. Na albu jsou zdůrazněny doprovodné vokály, další bicí, maracas a part pro dechy a cella. Na CD Anthology je první verze, kde se k Paulovu pianu postupně přidávají další nástroje.
When I find myself in times of trouble
mother Mary comes to me
speaking words of wisdom let it be
and in my hour of darkness
she is standing right in front of me
speaking words of wisdom let it be
let it be, let it be, let it be, let it be
whisper words of wisdom let it be.

And when the broken hearted people
living in the world agree
there will be an answer let it be
for though they may be parted
there is still a chance that they will see
there will be an answer let it be
let it be, let it be, let it be, let it be
there will be an answer let it be.

Let it be, let it be, let it be, let it be
whisper words of wisdom let it be
let it be, let it be, let it be, let it be
whisper words of wisdom let it be.

And when the night is cloudy
there is still a light that shines on me
shine until tomorrow let it be
I wake up to the sound of music
mother Mary comes to me
speaking words of wisdom let it be
let it be, let it be, let it be, let it be
there will be an answer let it be.

Let it be, let it be, let it be, let it be
there will be an answer let it be
let it be, let it be, let it be, let it be
whisper words of wisdom let it be.

© 1970 Northern Songs Ltd.
Když mám někdy starosti
přichází ke mně matka Marie
říká moudrá slova, nech to být
a v mé hodině temnoty
stojí právě přede mnou
říká moudrá slova, nech to být
nech to být, nech to být, nech to být, nech to být
šeptá moudrá slova, nech to být.

A když se lidé se zlomeným srdcem
co žijí na světě, dohodnou
bude tu odpověď, nech to být
protože ačkoliv se možná rozešli
stále je šance, že prohlédnou
bude tu odpověď, nech to být
nech to být, nech to být, nech to být, nech to být
bude tu odpověď, nech to být.

Nech to být, nech to být, nech to být, nech to být
šeptej moudrá slova, nech to být
nech to být, nech to být, nech to být, nech to být
šeptej moudrá slova, nech to být.

I když je noc zamračená
je tu stále světlo, které na mě svítí
bude svítit až do zítra, nech to být
zvuky hudby mě vzbudí
přichází ke mně matka Marie
říká moudrá slova, nech to být
nech to být, nech to být, nech to být, nech to být
bude tu odpověď, nech to být.

Nech to být, nech to být, nech to být, nech to být
tady je odpověď, nech to být
nech to být, nech to být, nech to být, nech to být
šeptej moudrá slova, nech to být.

© 2001 Jiří Kupr

Maggie Mae
(Trad. arr. Lennon-McCartney-Harrison-Starkey)

Nahráno: 24.1. 1969, Apple Studios
Počet záznamů/výsledek: 1/1
Producent: George Martin
Zvuk. inženýr: Glyn Johns
2. zvuk. inženýr: Neil Richmond
Lennon - zpěv, akustická kytara
McCartney - zpěv, akustická kytara
Harrison - sólová kytara
Starr - bicí

Tato improvizace byla nahrána během prvního dne práce na Two of us.
Oh dirty Maggie Mae
they have taken her away
and she'll never walk down
Lime Street any more
oh the judge he guilty found her
for robbing a homeward bounder
that dirty no good robbin' Maggie Mae.

'Tis the part of Liverpool
she returned me to
two pounds ten a week
that was my pay.

© 1970 Northern Songs Ltd., Harrisongs Ltd., Startling Music Ltd.
Oh, ta sprostá Maggie Mae
odvezli ji pryč
a už nikdy se neprojde po
Lime Street
oh soudce ji shledal vinnou
že okradla člověka vracejícího se domů
ta sprostá ošklivá zlodějka Maggie Mae.

Je to čtvrť Liverpoolu
kam mě vrátila
dvě libry deset týdně
byla moje výplata.

© 2001 Jiří Kupr

I've got a feeling
(Lennon-McCartney)

Nahráno: 22./24./27./28./30.1., 5.2. 1969, Apple Studios, střecha
Počet záznamů/výsledek: 1/1
Producent: George Martin
Zvuk. inženýr: Glyn Johns
2. zvuk. inženýr: Neil Richmond, Alan Parsons, neznámý
McCartney - zpěv, basová kytara
Lennon - zpěv, rytmická kytara
Harrison - doprovodný zpěv, sólová kytara
Starr - bicí

Píseň je první spoluprací Lennona a McCartneyho od A day in the life. Je složena z McCartneyho písně I've got a feeling a Lennnonovy Everybody's had a hard year. Skladba byla natočena během koncertu na střeše.
I've got a feeling, a feeling deep inside
oh yeah oh yeah that's right
I've got a feeling, a feeling I can't hide
oh no no oh no oh no
yeah yeah I've got a feeling yeah.

Oh please believe me, I'd hate to miss the train
oh yeah oh yeah oh yeah
and if you leave me, I won't be late again
oh no oh no oh no
yeah yeah I've got a feeling yeah
I've got a feeling.

All these years I've been wondering around
wondering how come nobody told me
all I have been looking for was somebody
who looked like you.

I've got a feeling that keeps me on my toes
oh yeah oh yeah
I've got a feeling, I think that everybody knows
oh yeah oh yeah oh yeah
yeah yeah I've got a feeling yeah yeah.

Everybody had a hard year
everybody had a good time
everybody had a wet dream
everybody saw the sun shine oh yeah oh yeah oh yeah.

Everybody had a good year
everybody let their hair down
everybody pulled their socks up yeah
everybody put their foot down oh yeah.

Everybody had a good year
everybody had a hard time
everybody had a wet dream oh yeah
everybody saw the sunshine
everybody pulled their socks up.

Everybody had a good year
every let their hair down
everybody put their foot down oh yeah
I've got a feeling yeah.

© 1970 Northern Songs Ltd.
Mám takový pocit, pocit hluboko uvnitř
oh yeah, oh yeah, je to tak
mám takový pocit, pocit, co nemůžu skrývat
ah ne ne, ah ne, ah ne
yeah, yeah mám takový pocit, yeah.

Ach prosím věř mi, nerad bych zmeškal vlak
oh yeah, oh yeah, oh yeah
a když mě necháš, už se nikdy nezpozdím
ach ne, ach ne, ach ne
yeah yeah mám takový pocit yeah
mám takový pocit.

Všechny ty roky, co jsem se potuloval kolem
divil jsem se, jak je možné, že mi nikdo neřekl
že všechno, co hledám, byl někdo
kdo vypadá jako ty.

Mám takový pocit, co mě drží na nohou
oh yeah, oh yeah
mám takový pocit, myslím, že každý to zná
oh yeah, oh yeah, oh yeah
yeah, yeah mám takový pocit, yeah yeah.

Každý prožil těžký rok
každý se dobře pobavil
každý měl mokrý sen
každý viděl svítit slunce oh yeah, oh yeah, oh yeah.

Každý prožil dobrý rok
každý si nechal narůst vlasy
každý si vyhrnul ponožky yeah
každý si dupnul nohou, oh yeah.

Každý prožil dobrý rok
každý zažil těžké časy
každý měl vlhký sen oh yeah
každý viděl svítit slunce
každý si vyhrnul ponožky.

Každý prožil dobrý rok
každý si nechal narůst vlasy
každý si vyhrnul ponožky, oh yeah
mám takový pocit, yeah.

© 2001 Jiří Kupr

One after 909
(Lennon-McCartney)

Nahráno: 28.-30.1. 1969, Apple Studios, střecha + Abbey Road, EMI
Počet záznamů/výsledek: 5+1/1
Producent: George Martin
Zvuk. inženýr: Norman Smith, Glyn Johns
2. zvuk. inženýr: Richard Langham, Alan Parsons
Lennon - zpěv, sólová kytara
McCartney - zpěv, basová kytara
Harrison - zpěv, rytmická kytara
Starr - bicí
Billy Preston - elektrické piano

Poprvé byla skladba zkoušena při frekvenci na From me to you 5.3.1963. Píseň složil z větší části Lennon v domě McCartneyů krátce poté, co se potkali na zahradním večírku ve Wooltonu v létě roku 1957 a hráli ji už jako Quarry Men. Nahrávka pochází ze střešního koncertu.
My baby says she's travelling on the one after 909
I said move over honey I'm travelling on that line
I said move over once, move over twice
come on baby don't be cold as ice
she said I'm travelling on the one after 909.

I begged her not to go sad
I begged her on my bended knees
you're only fooling around, fooling around with me
I said move over once, move over twice
come on baby don't be cold as ice
she said I'm travelling on the one after 909.

Picked up my bags run to the station
railman said you got the wrong location
picked up my bags run right home
then I find I've got the number wrong.

Well I said I'm travelling on the one after 909
move over honey I'm travelling on that line
I said move over once, move over twice
come on baby don't be cold as ice
she said I'm travelling on the one after 909.

Picked up my bags run to the station
railman said you got the wrong location
picked up my bags run right home
then I find I've got the number wrong.

Well I said I'm travelling on the one after 909
move over honey I'm travelling on that line
I said move over once, move over twice
come on baby don't be cold as ice
she said I'm travelling on the one after 90
she said I'm travelling on the one after 90
she said I'm travelling on the one after 909.

© 1970 Northern Songs Ltd.
Moje holka povídá, že pojede tím po 909
řekl jsem, pohni se, miláčku, jedu touhle linkou
řekl jsem, pohni se jednou, pohni se dvakrát
tak pojď, holka, nebuď jak led
řekla, že jede tím po 909.

Prosil jsem ji, ať neodjíždí
prosil jsem ji na kolenou
děláš si jen blázny, děláš si ze mě jen blázny
řekl jsem, pohni se jednou, pohni se dvakrát
tak pojď, holka, nebuď jak led
řekla, že jede tím po 909.

Popad jsem bágly, běžel na nádraží
nádražák řekl, jsi na špatném místě
popad jsem bágly, běžel rovnou domů
pak jsem zjistil, že jsem si splet číslo.

Řekla jsem, že pojedu tím po 909
pohni se, miláčku, jedu touhle linkou
řekl jsem, pohni se jednou, pohni se dvakrát
tak pojď, holka, nebuď jak led
řekla, že jede tím po 909.

Popad jsem bágly, běžel na nádraží
nádražák řekl, jsi na špatném místě
popad jsem bágly, běžel rovnou domů
pak jsem zjistil, že jsem si splet číslo.

Řekla jsem, že pojedu tím po 909
pohni se, miláčku, jedu touhle linkou
řekl jsem, pohni se jednou, pohni se dvakrát
tak pojď, holka, nebuď jak led
řekla, že jede tím po 909
řekla, že jede tím po 909
řekla, že jede tím po 909.

© 2001 Jiří Kupr

The long and winding road
(Lennon-McCartney)

Nahráno: 26./31.1. 1969, 1.4. 1970, Apple Studios
Počet záznamů/výsledek: 19/18
Producent: George Martin, Phil Spector
Zvuk. inženýr: Glyn Johns, Peter Brown
2. zvuk. inženýr: Neil Richmond, Alan Parsons, Richard Lush
McCartney - zpěv, piano
Lennon - basová kytara
Starr - bicí
neuvedeno - 18 houslí, 4 violy, 4 cella, harfa, 3 trubky, 3 trombony, 2 kytary, 14 ženských hlasů

Píseň byla napsána stejný den jako Let it be a byla zamýšlena jako skladba pro zpěváka středního proudu. Bylo nahráno několik pokusů, na kterých se dále nepracovalo, dokud je neoprášil Phil Spector, který přidal mohutný orchestr. Původní základní stopa je dost špatná (nesprávné noty v 0:28, 2:10, 3:07, přehmaty v 2:39 a 2:52, výpadky v 2:59 a 3:14, nepřesnost v 0:19, slabé glisando v 1:03, zapomenutý závěrečný tón v 3:26 a McCartneyho smích nad nešikovností Lennona v 1:59). O úpravách této písně McCartney nevěděl, proto když slyšel výsledek, rozzuřil se a oznámil, že z Beatles definitivně odchází. "Na žádné desce s Beatles bych nepoužil ženský sbor."
The long and winding road
that leads to your door
will never disappear
I've seen that road before
it always leads me here
lead me to your door.

The wild and windy night
that the rain washed away
has left a pool of tears
crying for the day
why leave me standing here
let me know the way.

Many times I've been alone
and many times I've cried
anyway you'll never know
the many ways I've tried.

And still they lead me back
to the long winding road
you left me standing here
a long long time ago
don't leave me waiting here
lead me to your door.

But still they lead me back
to the long winding road
you left me standing here
a long long time ago
don't leave me waiting you
lead me to your door
yeah yeah yeah yeah.

© 1970 Northern Songs Ltd.
Dlouhá a točitá cesta
která vede k tvým dveřím
nikdy nezmizí
už jsem ji dříve viděl
pokaždé mě sem zavede
zavede mě k tvým dveřím.

Divoká a větrná noc
kterou smyl déšť
zanechala kaluž slz
vyplakaných za den
proč mě tu necháváš stát
dej mi vědět, kudy mám jít.

Mnohokrát jsem byl sám
mnohokrát jsem plakal
stejně nepochopíš
kolikrát jsem to zkoušel.

A stále mě dovedou zpátky
na dlouhou a točitou cestu
nechala jsi mě tu stát
dávno, velmi dávno
nenech mě tu čekat
zaveď mě ke svým dveřím.

Přesto mě vždy dovedou zpátky
na dlouhou a točitou cestu
nechala jsi mě tu stát
dávno, velmi dávno
nenech mě tu čekat
zaveď mě ke svým dveřím
yeah yeah yeah yeah.

© 2001 Jiří Kupr

For you blue
(Harrison)

Nahráno: 25.1. 1969/8.1. 1970, Apple Studios
Počet záznamů/výsledek: 6/6
Producent: George Martin
Zvuk. inženýr: Glyn Johns
2. zvuk. inženýr: Alan Parsons
Harrison - zpěv, akustická kytara
McCartney - piano
Lennon - slide kytara
Starr - bicí

Píseň věnovaná Patti Harrison byla natočena na šest pokusů. "Je to jednoduchá dvanáctka napsaná podle klasických bluesových pravidel s jediným rozdílem, že je veselá." Georgův hlas byl znovu nahrán o rok později. Zmiňovaný Elmore James je slavný bluesman, známý svou hrou na slide-kytaru.
Because you're sweet and lovely girl
I love you
because you're sweet and lovely girl
it's true
I love you more than ever girl I do.

I want you in the morning, girl
I love you
I want you at the moment
I feel blue
I'm living every moment girl for you.

Bop bop cat bop
go Johnny go
there go the twelve bar blues
Elmore James got nothin' on this baby.

I loved you from the moment
I saw you
you looked at me that's all you
had to do
I feel it now I hope you feel it too.

Because you're sweet and lovely girl
I love you
because you're sweet and lovely girl
it's true
I love you more than ever girl I do
give it the blues.

© 1970 Harrisongs Ltd.
Protože jsi sladká a milá dívka
miluju tě
protože jsi sladká a milá dívka
je to pravda
miluju tě víc než kdy dřív, holka, opravdu.

Chci tě ráno, holka
miluju tě
chci tě ve chvílích
kdy je mi smutno
v každé chvíli svého života žiju pro tebe.

Bop bop cat bop
jeď, Johnny, jeď
jedem dvanáctitaktový blues
Elmore James tady nic nemá, holka.

Miloval jsem tě od chvíle
kdy jsem tě viděl
podívala ses na mě
a to stačilo
teď to cítím a doufám, že ty taky.

Protože jsi sladká a milá dívka
miluju tě
protože jsi sladká a milá dívka
je to pravda
miluju tě víc než kdy dřív, holka, opravdu
dej tam blues.

© 2001 Jiří Kupr

Get back
(Lennon-McCartney)

Nahráno: 23./27./28./30.1., 5.2. 1969, Apple Studios, střecha
Počet záznamů/výsledek: 9+2/9
Producent: George Martin
Zvuk. inženýr: Glyn Johns
2. zvuk. inženýr: Alan Parsons
McCartney - zpěv, basová kytara
Lennon - doprovodný zpěv, sólová kytara
Harrison - rytmická kytara
Starr - bicí
Billy Preston - elektrické piano

Píseň McCartneyho byla zamýšlena jako satira na rasismus. V počátečních verzích se týkala Pákistánců, které vyzývala k návratu domů (původní název zněl No Pakistanis). McCartney si to však raději rozmyslel a na natáčení přinesl už nový text o marihuaně a homosexuálech. Albová verze postrádá naleštěný mix a končí střihem ze střešního koncertu, zatímco singlová verze je o pár minut delší a končí jednoduše fade-outem. Na CD Anthology 3 se nachází verze nahraná na střeše Apple 30.1. - poslední písnička na posledním živém vystoupení Beatles.
Jo Jo was a man who tought he was a loner
but he knew it couldn't last
Jo Jo left his home in Tucson, Arizona
for some California grass.

Get back get back
get back to where you once belonged
get back get back
get back to where you once belonged.

Get back Jo Jo, go home!

Get back get back
get back to where you once belonged
get back get back
get back to where you once belonged.

Get back Jo!

Sweet Loretta Martin thought she was a woman
but she was another man
all the girls around her say she's got it coming
but she gets it while she can.

Get back get back
get back to where you once belonged
get back get back
get back to where you once belonged.

Get back Loretta, go home!

Get back get back
get back to where you once belonged
get back get back
get back to where you once belonged.

Get back Loretta!
Your momma's waitin' for you
wearin' her high heel shoes
and a low neck sweater
get back home Loretta.

© 1969 Northern Songs Ltd.
Jo Jo byl muž, co si o sobě myslel, že je samotář
ale věděl, že to tak nemůže být věčně
Jo Jo opustil svůj domov v Tucsonu v Arizoně
pro Kalifornskou trávu.

Vrať se, vrať se
vrať se tam, kam jsi kdysi patřil
vrať se, vrať se
vrať se tam, kam jsi kdysi patřil.

Vrať se Jo Jo, jdi domů!

Vrať se, vrať se
vrať se tam, kam jsi kdysi patřil
vrať se, vrať se
vrať se tam, kam jsi kdysi patřil.

Vrať se Jo!

Sladká Loretta Martin myslela, že je žena
ale byla jen dalším mužem
všechny holky kolem jí říkaly, že to má rozjetý
ale získá to, dokud může.

Vrať se, vrať se
vrať se tam, kam jsi kdysi patřila
vrať se, vrať se
vrať se tam, kam jsi kdysi patřila.

Vrať se Loretto, jdi domů!

Vrať se, vrať se
vrať se tam, kam jsi kdysi patřila
vrať se, vrať se
vrať se tam, kam jsi kdysi patřila.

Vrať se Loretto!
Tvoje máma na tebe čeká
v botách na vysokém podpatku
a svetru s hlubokým výstřihem
vrať se domů, Loretto.

© 2001 Jiří Kupr