Poslední společné dílo skupiny, které bylo nahráno v dřívější tvůrčí atmosféře. Obsahuje několik hudebních skvostů, v té době neotřelým nápadem bylo spojení druhé strany alba do jedné 'long medley'.

26.9.1969 Apple PCS 7088
Producent: George Martin
Zvuk. inženýr: Geoff Emerick, Phillip McDonald
Obal: Iain MacMillan
47:24

Come together (4:20)
Something (3:02)
Maxwell's silver hammer (3:26)
Oh! Darling (3:26)
Octopus's garden (2:50)
I want you (She's so heavy) (7:46)
Here comes the sun (3:05)
Because (2:45)
You never give me your money (4:01)
Sun king (2:26)
Mean mr. Mustard (1:06)
Polythene Pam (1:12)
She came in through the bathroom window (1:57)
Golden slumbers (1:31)
Carry that weight (1:36)
The end (2:19)
Her majesty (0:23)

Come together
(Lennon-McCartney)

Nahráno: 21.-23./25./29./30.7. 1969, Abbey Road, EMI
Počet záznamů/výsledek: 9/9
Producent: George Martin
Zvuk. inženýr: Geoff Emerick, Phil McDonald
2. zvuk. inženýr: John Kurlander
Lennon - zpěv, rytmická kytara, sólová kytara, tleskání
McCartney - doprovodný zpěv, baskytara, elektrické piano
Harrison - kytara
Starr - bicí, maracas

Po dlouhé odmlce první Lennonova píseň se silně osobním textem týkajícím se jak jeho politických názorů, tak i Yoko Ono. Původně byla určena pro kampaň Timothy Learyho na úřad kalifornského guvernéra v roce 1969. Fráze "old flat top" pochází od Chucka Berryho, Muddy Waters byl slavný bluesový zpěvák a kytarista, Mojo je výraz pro talisman nebo kouzlo z Voodoo a Bag Production souvisí patrně s Lennonovými výstupy s Yoko v pytli.
Here come old flat top he come
grooving up slowly he got
Joo Joo eyeball he one
holy roller he got
hair down to his knee
got to be a joker he just do what he please.

He wear no shoeshine he got
toe jam football he got
monkey finger he shoot
coca cola he say
I know you, you know me
one thing I can tell you is you got to be free.

Come together right now over me.

He bag production he got
walrus gumboot he got
Ono sideboard he one
spinal cracker he got
feet down below his knee
hold you in his armchair you can feel his disease.

Come together right now over me.

He roller coaster he got
early warning he got
Muddy Water he one
Mojo filter he say
one and one and one is three
got to be good looking cause he so hard to see.

Come together right now over me
come together yeah, come together yeah.

© 1969 Northern Songs Ltd.
Už jde - ten starouš na ježka
pomalu si to šlape v tanečním rytmu, má
vyvalené oči
je to náboženskej fanatik
vlasy má až po kolena
musí to být šašek, dělá si, co se mu zamane.

Nenosí naleštěný boty
má bláznivej kopací míč
opičí pazour
a polyká coca-colu - říká:
Já znám tebe, ty znáš mě
jediná věc, co ti můžu říct, je: Musíš být volný.

Sejděte se, hned teď, všichni kolem mě.

Ten z bag production má
mroží gumový boty
Ono je mu po boku
láme páteř
stojí na nohou
udrží tě na svém křesle, takže pocítíš jeho nemoc.

Sejděte se, hned teď, všichni kolem mě.

Ten z horský dráhy
dostal včas echo
má Muddyho Waterse
Mojo filter, říká:
jedna a jedna a jedna jsou tři
musí vypadat dobře, protože je málokdy k vidění.

Sejděte se, hned teď, všichni kolem mě
sejděte se, yeah, pojďte všichni sem.

© 2001 Jiří Kupr
Pozn. překladatele: Další snůška Lennonových výmyslů. Pokud to jsou všechno narážky na věci známé jen autorovi a možná Angličanům v roce 1969, tak potěš Pámbůh. Kromě toho si nikdo není jistý správným přepisem textu. Např. verš "hold you in his armchair you can feel his disease" prý má znít "hold you in his arms till can feel his disease (podrží tě v náručí, než pocítíš jeho nemoc).

Something
(Harrison)

Nahráno: 16.4., 2./5.5., 11./16.7., 15.8. 1969, Olympic Sound Studios + Abbey Road, EMI
Počet záznamů/výsledek: 39/39
Producent: George Martin, Chris Thomas, neznámý
Zvuk. inženýr: Ken Scott, Jeff Jarratt, Glyn Johns, Phil McDonald, Geoff Emerick
2. zvuk. inženýr: Ken Scott, Richard Lush, Nick Webb, Steve Vaughan, John Kurlander, Alan Parsons
Harrison - dvojmo nahraný zpěv, sólová kytara, tleskání
McCartney - doprovodný zpěv, baskytara, tleskání
Lennon - kytara
Starr - bicí, tleskání
Billy Preston - varhany
neuvedeno - 12 houslí, 4 violy, 4 violoncella, 1 kontrabas

Šlo o neplánovaný singl a tak se s ní dost spěchalo. Píseň se neprodávala dobře, ale po Yesterday se stala druhou nejpřejímanější písní Beatles. Byla nahrána v pěti frekvencích a po vzoru Hey Jude byla jistý čas dlouhá osm minut. Píseň představuje vrchol Harrisonovy skladatelské činnosti. Inspirací mu byla jeho žena Pattie a skladba Something in the way she moves od Jamese Taylora. George původně nabídl píseň Joe Cockerovi.
Something in the way she moves
attracts me like no other lover
something in the way she woos me
I don't want to leave her now
you know I believe and how.

Somewhere in her smile she knows
that I don't need no other lover
something in her style that shows me
I don't want to leave her now
you know I believe and how.

You're asking me will my love grow
I don't know, I don't know
you stick around now it may show
I don't know, I don't know.

Something in the way she knows
and all I have to do is think of her
something in the things she shows me
I don't want to leave her now
you know I believe and how.

© 1969 Harrisongs Ltd.
Cosi v tom, jak se pohybuje
mě přitahuje jako žádná jiná milenka
cosi v tom, jak mě láká
nechci ji teď opustit
víte, věřím - a jak.

Ve svém úsměvu nějak ví
že nepotřebuji jinou lásku
něco v jejím chování mi to naznačuje
nechci ji teď opustit
víte, věřím - a jak.

Ptáte se mě, jestli má láska bude větší
nevím, nevím
posečkejte a uvidí se
nevím, nevím.

Je v tom cosi, ona to ví
a vše co mohu udělat, je myslet na ni
cosi ve věcech, které mi ukazuje
nechci ji teď opustit
víte, věřím - a jak.

© 2001 Jiří Kupr

Maxwell's silver hammer
(Lennon-McCartney)

Nahráno: 9.-11.6., 6.8. 1969, Abbey Road, EMI
Počet záznamů/výsledek: 27/27
Producent: George Martin
Zvuk. inženýr: Phil McDonald, Tony Clark
2. zvuk. inženýr: John Kurlander
McCartney - zpěv, doprovodný zpěv, piano, kytary, syntetizér Moog
Harrison - doprovodný zpěv, sólová kytara
Starr - doprovodný zpěv, bicí, kovadlina
George Martin - varhany

Veselá zkazka o vraždícím maniakovi byla napsána ke konci nahrávání alba The Beatles v říjnu 1968 a tehdy byla také nazkoušena.
Joan was quizzical studied pataphysical
science in the home
late nights all alone with a test tube oh oh oh oh
Maxwell Edison majoring in medicine
calls her on the phone
can I take you out to the pictures Joan
but as she's getting ready to go
a knock comes on the door.

Bang bang Maxwell's silver hammer
came down upon her head
clang clang Maxwell's silver hammer
made sure that she was dead.

Back in school again Maxwell plays the fool
again teacher gets annoyed
wishing to avoid an unpleasant scene
she tells Max to stay when the class has gone away
so he waits behind
writing fifty times I must not be so
but when she turns her back on the boy
he creeps up from behind.

Bang bang Maxwell's silver hammer
came down upon her head
clang clang Maxwell's silver hammer
made sure that she was dead.

P.C. thirty-one said we've caught a dirty one
Maxwell stands alone
painting testimonial pictures oh oh oh oh
Rose and Valerie screaming from the gallery
say he must go free
the judge does not agree and he tells them so
but as the words are leaving his lips
a noise came from behind.

Bang bang Maxwell's silver hammer
came down upon her head
clang clang Maxwell's silver hammer
made sure that she was dead
silver hammer.

© 1969 Northern Songs Ltd.
Joan byla podivín
v ústavu studovala patafyziku
sama po nocích se zkumavkou, oh oh oh
medik Maxwell Edison
ji najednou zavolá:
"Můžu tě pozvat do kina, Joan?"
Ale zrovna když se chytá odejít
někdo ťuká na dveře.

Bum bum Maxwellovo stříbrné kladívko
jí přistálo na hlavě
klap klap Maxwellovo stříbrné kladívko
ji s jistotou usmrtilo.

Zase zpátky ve škole a Maxwell ze sebe dělá blázna
učitelku už to štve
chtěla by se vyhnout nepříjemné scéně
tak říká Maxovi, aby zůstal po škole
čeká vzadu
a padesátkrát píše: Nesmím se takhle chovat
jakmile se otočí k tomu klukovi zády
ten už se zezadu plíží.

Bum bum Maxwellovo stříbrné kladívko
jí přistálo na hlavě
klap klap Maxwellovo stříbrné kladívko
ji s jistotou usmrtilo.

Policajt číslo třicet jedna, řekl: chytili jsme ničemu
Maxwell stojí sám
maluje svědecké obrázky oh oh oh
Růža a Valérie ječí z galérie:
"Musíte ho pustit!"
Soudce s nimi nesouhlasí a hned jim to řekne
ale jakmile ta slova vypustil z pusy
zezadu se ozval hluk.

Bum bum Maxwellovo stříbrné kladívko
mu přistálo na hlavě
klap klap Maxwellovo stříbrné kladívko
ho s jistotou usmrtilo.
Stříbrné kladívko.

© 2001 Jiří Kupr

Oh! Darling
(Lennon-McCartney)

Nahráno: 20./26.4., 17./18./22.7., 11.8. 1969, Apple Studios + Abbey Road, EMI
Počet záznamů/výsledek: 26/26
Producent: George Martin
Zvuk. inženýr: Glyn Johns, Jeff Jarratt, Phil McDonald, Geoff Emerick
2. zvuk. inženýr: Alan Parsons, John Kurlander, Richard Langham
McCartney - zpěv, doprovodný zpěv, baskytara, kytara
Lennon - doprovodný zpěv, piano
Harrison - doprovodný zpěv, kytara, syntetizér
Starr - bicí

McCartneyho píseň byla zkoušená během frekvencí pro Let it be. "Když jsme nahrávali tuhle skladbu, chodil jsem do studia každý den v průběhu celého týdne o něco dříve a zpíval jsem si to nejdřív sám, protože vždycky ze začátku jsem měl moc čistý hlas, a já chtěl, aby to znělo, jako kdybych s tím už celý týden někde vystupoval."
Oh darling, please believe me
I'll never do you no harm
believe me when I tell you
I'll never do you no harm.

Oh darling, if you leave me
I'll never make it alone
believe me when I beg you
don't ever leave me alone.

When you told me you didn't need me anymore
well you know I nearly broke down and cried
when you told me you didn't need me anymore
well you know I nearly broke down and died.

Oh darling, if you leave me
I'll never make it alone
believe me when I tell you
I'll never do you no harm.

Believe me darling!

When you told me you didn't need me anymore
well you know I nearly broke down and cried
when you told me you didn't need me anymore
well you know I nearly broke down and died.

Oh darling, please believe me
I'll never let you down
oh believe me darling
believe me when I tell you
I'll never do you no harm.

© 1969 Northern Songs Ltd.
Oh miláčku, věř mi prosím
nikdy tě nezraním
věř mi, když ti říkám
že tě nikdy nezraním.

Oh miláčku, jestli mě opustíš
nikdy to nezvládnu sám
věř mi, když tě prosím
nikdy mě neopouštěj.

Když jsi mi řekla, že už mě nepotřebuješ
víš přece, že jsem se málem zhroutil a rozplakal
když jsi mi řekla, že už mě nepotřebuješ
víš přece, že jsem se málem zhroutil a umřel.

Oh miláčku, jestli mě opustíš
nikdy to nezvládnu sám
věř mi, když ti říkám
že tě nikdy nezraním.

Věř mi, miláčku!

Když jsi mi řekla, že už mě nepotřebuješ
víš přece, že jsem se málem zhroutil a rozplakal
když jsi mi řekla, že už mě nepotřebuješ
víš přece, že jsem se málem zhroutil a umřel.

Oh miláčku, věř mi prosím
nikdy tě nezklamu
oh věř mi, miláčku
věř mi, když ti říkám
že tě nikdy nezraním.

© 2001 Jiří Kupr

Octopus's garden
(Starkey)

Nahráno: 26./29.4., 17./18.7. 1969, Abbey Road, EMI
Počet záznamů/výsledek: 32/32
Producent: Chris Thomas, Beatles, George Martin
Zvuk. inženýr: Jeff Jarratt, Phil McDonald
2. zvuk. inženýr: Richard Langham, Nick Webb, Alan Parsons
Starr - zpěv, bicí, perkuse, zvukové efekty
Harrison - doprovodný zpěv, sólová kytara, syntetizér
McCartney - doprovodný zpěv, baskytara, piano
Lennon - kytara

Když Ringo Starr dočasně opustil Beatles, vzal svou rodinu na dovolenou v Sardinii. Tam byl fascinován poznatkem, že chobotnice obývající mořské dno sbírají kamínky a lesklé předměty a dělají si z nich zahrady. Starr o tom okamžitě začal psát svou druhou píseň.
I'd like to be under the sea
in an octopus's garden in the shade
he'd let us in knows where we've been
in his octopus's garden in the shade.

I'd ask my friends to come and see
an octopus's garden with me
I'd like to be under the sea
in an octopus's garden in the shade.

We would be warm below the storm
in our little hideaway beneath the waves
resting our head on the sea bed
in an octopus's garden near a cave.

We would sing and dance around
because we know we can't be found
I'd like to be under the sea
in an octopus's garden in the shade.

We would shout and swim about
the coral that lies beneath the waves
oh what joy for every girl and boy
knowing they're happy and they're safe.

We would be so happy, you and me
no one there to tell us what to do
I'd like to be under the sea
in an octopus's garden with you
in an octopus's garden with you
in an octopus's garden with you.

© 1969 Startling Ltd.
Rád bych se ocitl pod mořskou hladinou
v zahradě chobotnic ve stínu
pustila by nás tam, ví, co jsme zač
do své zachrady chobotnic ve stínu.

Požádal bych své přátele, aby šli se mnou navštívit
zahradu chobotnic
rád bych se ocitl pod mořskou hladinou
v zahradě chobotnic ve stínu.

Byli bychom v teploučku, pod mořskou bouří
ve své malé skrýši pod vlnami
hlavu bychom si položili na mořské lůžko
v zahradě chobotnic blízko jeskyně.

Zpívali bychom a tančili
protože víme, že nás nikdo nenajde
rád bych se ocitl pod mořskou hladinou
v zahradě chobotnic ve stínu.

Křičeli bychom a plavali kolem
korálů tam dole pod vlnami
ach, jaká radost pro každou holku a kluka
když ví, že jsou šťastní a v bezpečí.

Byli bychom tak šťastni, ty a já
nikdo by nám neříkal, co a jak
rád bych se ocitl pod mořskou hladinou
s tebou v zahradě chobotnic
s tebou v zahradě chobotnic
s tebou v zahradě chobotnic.

© 2001 Jiří Kupr

I want you (She's so heavy)
(Lennon-McCartney)

Nahráno: 22.2., 18./20.4., 8./11.8. 1969, Trident Studios + Abbey Road, EMI
Počet záznamů/výsledek: 35/9,20,32
Producent: George Martin, Glyn Johns, Chris Thomas, neznámý
Zvuk. inženýr: Glyn Johns, Barry Sheffield, Jeff Jarratt, Geoff Emerick Phil McDonald
2. zvuk. inženýr: Alan Parsons, Richard Lush, John Kurlander, neznámý
Lennon - zpěv, doprovodné vokály, sólové kytary, varhany, syntetizér Moog
Harrison - doprovodný zpěv, sólová kytara
McCartney - doprovodný zpěv, basová kytara
Starr - bicí, konga
Billy Preston - varhany

"Don't let me down because I want you." Posedlost Lennona k Yoko Ono za použití syntetizéru Moog s generováním efektů.
I want you I want you so bad
I want you I want you so bad
it's driving me mad
it's driving me mad.

I want you I want you so bad babe
I want you I want you so bad
it's driving me mad
it's driving me mad.

I want you I want you so bad babe
I want you I want you so bad
it's driving me mad
it's driving me mad.

I want you I want you so bad
I want you I want you so bad
it's driving me mad
it's driving me mad.

She's so heavy, heavy, heavy
she's so heavy, she's so heavy.

I want you I want you so bad
I want you I want you so bad
it's driving me mad
it's driving me mad.

I want you, you know I want you so bad babe
I want you, you know I want you so bad
it's driving me mad
it's driving me mad yeah.

She's so ...

© 1969 Northern Songs Ltd.
Chci tě, chci tě tak strašně moc
chci tě, chci tě tak strašně moc
přivádí mě to k šílenství
přivádí mě to k šílenství.

Chci tě, chci tě tak strašně moc, holka
chci tě, chci tě tak strašně moc
přivádí mě to k šílenství
přivádí mě to k šílenství.

Chci tě, chci tě tak strašně moc, holka
chci tě, chci tě tak strašně moc
přivádí mě to k šílenství
přivádí mě to k šílenství.

Chci tě, chci tě tak strašně moc
chci tě, chci tě tak strašně moc
přivádí mě to k šílenství
přivádí mě to k šílenství.

Je tak nepřístupná, divoká
je tak nepřístupná, divoká.

Chci tě, chci tě tak strašně moc
chci tě, chci tě tak strašně moc
přivádí mě to k šílenství
přivádí mě to k šílenství.

Chci tě, chci tě tak strašně moc, holka
chci tě, chci tě tak strašně moc
přivádí mě to k šílenství
přivádí mě to k šílenství.

Je tak ...

© 2001 Jiří Kupr
Pozn. překladatele: V anglickém slovníku je zhruba čtyřicet výrazů pro slovo heavy (mimochodem taky těhotná, sexuálně náročná atd.).

Here comes the sun
(Harrison)

Nahráno: 7./8./16.7., 6./15./19.8. 1969, Abbey Road, EMI
Počet záznamů/výsledek: 15/15
Producent: George Martin
Zvuk. inženýr: Phil McDonald, Geoff Emerick
2. zvuk. inženýr: John Kurlander, Alan Parsons
Harrison - zpěv, doprovodný zpěv, harmonium, akustická kytara, syntetizér Moog, tleskání
McCartney - doprovodný zpěv, baskytara, tleskání
Starr - bicí, tleskání
neuvedeno - 4 housle, 4 violoncella, 1 kontrabas, 2 pikoly, 2 flétny, 2 altové flétny, 2 klarinety

Harrisonova píseň vznikla, když se na zahradě Erica Claptona ulejval z nekonečných obchodních schůzek v Apple a brnkal si na kytaru.
Here comes the sun
here comes the sun
and I say it's all right.

Little darling
it's been a long cold lonely winter
little darling
it feels like years since it's been here.

Here comes the sun
here comes the sun
and I say it's all right.

Little darling
the smiles returning to their faces
little darling
it seems like years since it's been here.

Here comes the sun
here comes the sun
and I say it's all right.

Sun sun sun here it comes
sun sun sun here it comes
sun sun sun here it comes
sun sun sun here it comes
sun sun sun here it comes.

Little darling
I feel that ice is slowly melting
little darling
it seems like years since it's been clear.

Here comes the sun
here comes the sun
and I say it's all right.

Here comes the sun
here comes the sun
it's all right
it's all right.

© 1969 Harrisongs Ltd.
Slunce je tu
slunce je tu
a já říkám, je to fajn.

Miláčku
byla to dlouhá a studená osamělá zima
miláčku
zdá se mi, že tu byla celá léta.

Slunce je tu
slunce je tu
a já říkám, je to fajn.

Miláčku
úsměv se vrací do tváří
miláčku
zdá se, že to trvalo věky.

Slunce je tu
slunce je tu
a já říkám, je to fajn.

Slunce, slunce, slunce je tady.
Slunce, slunce, slunce je tady.
Slunce, slunce, slunce je tady.
Slunce, slunce, slunce je tady.
Slunce, slunce, slunce je tady.

Miláčku
cítím, že ledy pomalu tají
miláčku
zdá se, že už celá léta nebylo jasno.

Slunce je tu
slunce je tu
a já říkám, je to fajn.

Slunce je tu
slunce je tu
je to fajn
je to fajn.

© 2001 Jiří Kupr

Because
(Lennon-McCartney)

Nahráno: 1./4./5.8. 1969, Abbey Road, EMI
Počet záznamů/výsledek: 23/16
Producent: George Martin
Zvuk. inženýr: Geoff Emerick, Phil McDonald
2. zvuk. inženýr: John Kurlander
Lennon - zpěv, sólová kytara
McCartney - zpěv, baskytara
Harrison - zpěv, syntetizér Moog
George Martin - elektrické cemballo

Lennona tato píseň napadla, když poslouchal Yoko Ono hrající Adagio sostenuto Beethoveny Sonáty pro piano No. 14, Op. 27 No. 2 (Měsíční svit). Byla poslední písní natočenou pro Abbey Road. Na CD Anthology se nachází nahrávka ztrojnásobeného zpěvu bez dalších nástrojů.
Because the world is round
it turns me on
because the world is round ah.

Because the wind is high
it blows my mind
because the wind is high ah.

Love is old, love is new
love is all, love is you.

Because the sky is blue
it makes me cry
because the sky is blue ah.

© 1969 Northern Songs Ltd.
Protože svět je kulatý
to mě vzrušuje
protože svět je kulatý.

Protože vítr je mocný
rozdmýchává mou mysl
protože vítr je mocný.

Láska je stará, láska je nová
láska je všechno, láska jsi ty.

Protože nebe je modré
nutí mě to k pláči
protože nebe je modré.

© 2001 Jiří Kupr

You never give me your money
(Lennon-McCartney)

Nahráno: 6.5., 1./15./30./31.7., 5.8. 1969, Olympic Sound Studios + Abbey Road, EMI
Počet záznamů/výsledek: 42+5/30+5
Producent: George Martin
Zvuk. inženýr: Glyn Johns, Phil McDonald, Geoff Emerick
2. zvuk. inženýr: Steve Vaughan, Chris Blair, John Kurlander, Alan Parsons
McCartney - vícenásobně nahraný zpěv, doprovodný zpěv, piana, baskytara, kytary, zvonkohra, páskové smyčky
Lennon - doprovodný zpěv, kytary
Harrison - doprovodný zpěv, kytary
Starr - bicí, perkuse, tamburina

McCartneyho skladba odráží špatnou finanční situaci kapely. Píseň ukazuje vše, co v nich bylo: smutek, svoboda. Byla poskládána z několika existujících částí s myšlenkou velkého medley na B straně alba. Základní nahrávka byla vytvořená za devět hodin.
You never give me your money
you only give me your funny paper
and in the middle of negotiations
you break down.

I never give you my number
I only give you my situation
and in the middle of investigation
I break down.

Out of college money spent
see no future pay no rent
all the money's gone
nowhere to go.

Any jobber got the sack
monday morning turning back
yellow lorry slow
nowhere to go.

But oh that magic feeling
nowhere to go
oh that magic feeling
nowhere to go, nowhere to go.

Ah ...

One sweet dream
pick up the bags and get in the limousine
soon we'll be away from here
step on the gas and wipe that tear away.

One sweet dream came true today
came true today
came true today yes it did.

One two three four five six seven
all good children go to heaven ...

© 1969 Northern Songs Ltd.
Nikdy mi nedáš své peníze
dáváš mi jenom směšné papírky
a uprostřed jednání
se zhroutíš.

Nikdy ti nedám své číslo
jen ti sdělím situaci, ve které jsem
a uprostřed pátrání
se zhroutím.

Venku ze školy, peníze pryč
žádná budoucnost, neplatí se nájem
všechny peníze jsou pryč
není kam jít.

Kterýkoli pracant dostal padáka
pondělní ráno se vrací
pomalý žlutý náklaďák
není kam jít.

Ale ten kouzelný pocit
není kam jít
ten kouzelný pocit
není kam jít, není kam jít.

Ah ...

Jeden sladký sen
sbal bágly a nastup do limuzíny
brzo budem odtud pryč
šlápni na to a setři tu slzu.

Dnes se splnil jeden sladký sen
dnes se splnil
ano, dnes se splnil.

Raz, dva, tři, čtyři, pět, šest, sedm
všechny hodné děti se dostanou do nebe ...

© 2001 Jiří Kupr

Sun king
(Lennon-McCartney)

Nahráno: 24./25./29.7. 1969, Abbey Road, EMI
Počet záznamů/výsledek: 35/35
Producent: George Martin
Zvuk. inženýr: Geoff Emerick, Phil McDonald
2. zvuk. inženýr: John Kurlander
Lennon - vícenásobně nahraný zpěv, sólová kytara, maracas
McCartney - doprovodný zpěv, baskytara, harmonium, piano, magnetofonové smyčky
Harrison - sólová kytara
Starr - bicí, tamburina, bonga
George Martin - varhany

Název si Lennon patrně vypůjčil ze studie Nancy Mitford o Ludvíku XIV. Melodie je inspirována skladbou Albatross skupiny Fleetwood Mac.
Here come the sun king
here come the sun king
everybody's laughing
everybody's happy
here come the sun king.

Quando para mucho mi amore de felice corazom
mundo paparazzi mi amore chicka ferdy para sol
cuesto obrigado tanta mucho que can eat it carousel.

© 1969 Northern Songs Ltd.
Tady přichází sluneční král
tady přichází sluneční král
každý se směje
každý je šťastný
tady přichází sluneční král.

Quando para mucho mi amore de felice corazom
mundo paparazzi mi amore chicka ferdy para sol
cuesto obrigado tanta mucho que can eat it carousel.

© 2001 Jiří Kupr

Mean mr. Mustard
(Lennon-McCartney)

Nahráno: 24./25./29.7. 1969, Abbey Road, EMI
Počet záznamů/výsledek: 35/35
Producent: George Martin
Zvuk. inženýr: Geoff Emerick, Phil McDonald
2. zvuk. inženýr: John Kurlander
Lennon - vícenásobně nahraný zpěv, sólová kytara, maracas
McCartney - doprovodný zpěv, baskytara, harmonium, piano, magnetofonové smyčky
Harrison - sólová kytara
Starr - bicí, tamburina, bonga
George Martin - varhany

Vtípek napsal Lennon v Rishikeshi, aby zaplnil nudu. Píseň je napsána podle novinového článku o lakomci. V původní verzi měl Mr. Mustard sestru jménem Shirley, kterou John později přejmenoval na Pam, aby se hodila do další písně.
Mean mr. Mustard sleeps in the park
shaves in the dark trying to save paper
sleeps in a hole in the road
saving up to buy some clothes
keeps a ten bob note up his nose
such a mean old man
such a mean old man.

His sister Pam works in a shop
she never stops, she's a go-getter
takes him out to look at the queen
only place that he's ever been
always shouts out something obscene
such a dirty old man
dirty old man.

© 1969 Northern Songs Ltd.
Škaredý pan Hořčice přespává v parku
holí se potmě, zkouší ušetřit pár babek
spí v díře na silnici
šetří, aby si koupil nějaké šaty
strká si desetišilinkovku do nosu
škaredej starouš
škaredej starouš.

Jeho sestra Pam pracuje v obchodě
nikdy se nezastaví, je to kariéristka
bere ho s sebou podívat se na královnu
na jediné místo, kde kdy byl
pokaždé vykřikne něco neslušného
starej sprosťák
starej sprosťák.

© 2001 Jiří Kupr

Polythene Pam
(Lennon-McCartney)

Nahráno: 25./28./30.7. 1969, Abbey Road, EMI
Počet záznamů/výsledek: 40/40
Producent: George Martin
Zvuk. inženýr: Geoff Emerick, Phil McDonald
2. zvuk. inženýr: John Kurlander
Lennon - dvojmo nahraný zpěv, doprovodný zpěv, 12-tistrunná akustická kytara
McCartney - dvojmo nahraný zpěv, doprovodný zpěv, baskytara, sólová kytara, piano, elektrické piano
Harrison - doprovodný zpěv, sólová kytara
Starr - bicí, tamburina, maracas, kravský zvonec
George Martin - varhany

Píseň byla rezervou pro album The Beatles, ale nebyla použita. Vztahuje se k reálnému životu liverpoolské fanynky Beatles Pat Dawsonové z dob hraní v Cavern, která jedla polyetylenové sáčky. John tvrdil, že inspirací mu bylo seznámení se s dívkou, která se oblékala do igelitu, a s kterou ho seznámil anglický spisovatel Royston Ellis (který mimochodem Beatles seznámil s drogami). News of the world je anglický bulvární plátek, který se v šedesátých letech soustředil na skandály hvězd.
Well you should see polythene Pam
she's so good looking but she looks like a man
well you should see her in drag
dressed in her polythene bag
yes you should see polythene Pam
yeah yeah yeah!

Get a dose of her in jackboots and kilt
she's killer diller when she's dressed to the hilt
she's the kind of a girl
that makes the News of the world
yes you could say she was attractively built
yeah yeah yeah!

© 1969 Northern Songs Ltd.
Jo, měl bys vidět Plastikovou Pam
vypadá fakt skvěle, ale je jako chlap
měl bys ji vidět, když to rozjede
oblečená v igelitovém pytli
jó měl bys vidět Plastikovou Pam
yeah, yeah, yeah!

Užij si ji v jejích kanadách a skotský sukni
je to zabiják, když se nastrojí
je to druh holky
která je přesně pro News of the world
jo, mohl bys říct, že je dobře stavěná
yeah, yeah, yeah!

© 2001 Jiří Kupr

She came in through the bathroom window
(Lennon-McCartney)

Nahráno: 25./28./30.7. 1969, Abbey Road, EMI
Počet záznamů/výsledek: 40/40
Producent: George Martin
Zvuk. inženýr: Glyn Johns, Geoff Emerick, Phil McDonald
2. zvuk. inženýr: John Kurlander, neznámý
Lennon - dvojmo nahraný zpěv, doprovodný zpěv, 12-tistrunná akustická kytara
McCartney - dvojmo nahraný zpěv, doprovodný zpěv, baskytara, sólová kytara, piano, elektrické piano
Harrison - doprovodný zpěv, sólová kytara
Starr - bicí, tamburina, maracas, kravský zvonec
George Martin - varhany

Píseň složil McCartney v květnu v New Yorku, když tam oba vedoucí Beatlové ohlašovali vytvoření Apple. Vztahuje se k jedné z fanynek (Diane Ashleyová) držících stráž před Apple, Abbey Road a domovy členů skupiny, která vylezla po žebříku v McCartneyho zahradě přes koupelnu do jeho domu a ukradla tam cennou fotografii jeho otce. Aby ji dostal zpět, musel McCartney s děvčaty venku vyjednávat a dokonce podniknout i malé detektivní pátrání. Diane, dnes matka čtyř dětí, vlastní společnou fotografii s Paulem a dodnes s láskou vzpomíná na časy fanynek.
She came in through the bathroom window
protected by a silver spoon
but now she sucks her thumb and wonders
by the banks of her own lagoon.

Didn't anybody tell her
didn't anybody see
Sunday's on the phone to Monday
Tuesday's on the phone to me.

She said she'd always been a dancer
she worked at fifteen clubs a day
and though she thought I knew the answer
well I knew but I could not say.

And so I quit the police department
and got myself a steady job
and though she tried her best to help me
she could steal but she could not rob.

Didn't anybody tell her
didn't anybody see
Sunday's on the phone to Monday
Tuesday's on the phone to me oh yeah.

© 1969 Northern Songs Ltd.
Vlezla koupelnovým oknem
chráněná stříbrnou lžičkou
ale teď si cucá palec a diví se
na březích vlastního jezírka.

Copak jí to nikdo neřekl
copak to nikdo neviděl
neděle volá pondělku
úterek volá mně.

Řekla, že vždycky byla tanečnicí
pracuje v patnácti klubech za den
a ačkoliv si myslela, že já znám odpověď
no, já ji znal, ale nemohl jsem to říct.

A tak jsem odešel z policejního oddělení
a sehnal si stálou práci
a ačkoliv se mi snažila pomoct, jak nejlépe uměla
mohla krást, ale neuměla loupit.

Copak jí to nikdo neřekl
copak to nikdo neviděl
neděle volá pondělku
úterek volá mně.

© 2001 Jiří Kupr

Golden slumbers
(Lennon-McCartney)

Nahráno: 2.-4./30./31.7., 15.8. 1969, Abbey Road, EMI
Počet záznamů/výsledek: 17/17
Producent: George Martin
Zvuk. inženýr: Geoff Emerick, Phil McDonald
2. zvuk. inženýr: Chris Blair, John Kurlander, Alan Parsons
McCartney - vícenásobně nahraný zpěv, zpěv v refrénu, piano, rytmická kytara
Harrison - zpěv v refrénu, sólová kytara, baskytara
Lennon - zpěv v refrénu
Starr - zpěv v refrénu, bicí
neuvedeno - 12 houslí, 4 violy, 4 violoncella, 1 kontrabas, 4 rohy, 3 trubky, 1 trombon, 1 bastrombon

Skladba byla nahrávána najednou s následující písní Carry that weight. Text je převzat od dramatika Thomase Dekkera. McCartney tyto verše našel v knize své nevlastní sestry Ruth, když seděl v létě u piana v otcově domě v Heswall v hrabství Cheshire.
Once there was a way
to get back homeward
once there was a way
to get back home
sleep pretty darling do not cry
and I will sing a lullaby.

Golden slumbers fill your eyes
smiles awake you when you rise
sleep pretty darling do not cry
and I will sing a lullaby.

Once there was a way
to get back homeward
once there was a way
to get back home
sleep pretty darling do not cry
and I will sing a lullaby.

© 1969 Northern Songs Ltd.
Kdysi tu byla cesta
která vedla zpět domů
kdysi tu byla cesta
která vedla domů
spi, miláčku, neplač
já ti zazpívám ukolébavku.

Sladký spánek ti zavře oči
úsměv tě probudí, až budeš vstávat
spi, miláčku, neplač
já ti zazpívám ukolébavku.

Kdysi tu byla cesta
která vedla zpět domů
kdysi tu byla cesta
která vedla domů
spi, miláčku, neplač
já ti zazpívám ukolébavku.

© 2001 Jiří Kupr

Carry that weight
(Lennon-McCartney)

Nahráno: 2.-4./30./31.7., 15.8. 1969, Abbey Road, EMI
Počet záznamů/výsledek: 17/17
Producent: George Martin
Zvuk. inženýr: Geoff Emerick, Phil McDonald
2. zvuk. inženýr: Chris Blair, John Kurlander, Alan Parsons
McCartney - vícenásobně nahraný zpěv, zpěv v refrénu, piano, rytmická kytara
Harrison - zpěv v refrénu, sólová kytara, baskytara
Lennon - zpěv v refrénu
Starr - zpěv v refrénu, bicí
neuvedeno - 12 houslí, 4 violy, 4 violoncella, 1 kontrabas, 4 rohy, 3 trubky, 1 trombon, 1 bastrombon

Skladba byla nahrávána společně s předchozí písní Golden slumbers.
Boy you're gonna carry that weight
carry that weight a long time
boy you're gonna carry that weight
carry that weight a long time.

I never give you my pillow
I only send you my invitations
and in the middle of the celebrations
I break down.

Boy you're gonna carry that weight
carry that weight a long time
boy you're gonna carry that weight
carry that weight a long time.

© 1969 Northern Songs Ltd.
Hochu, poneseš to břemeno
to břemeno poneseš dlouhou dobu
hochu, poneseš to břemeno
to břemeno poneseš dlouhou dobu.

Nikdy ti nedám svůj polštář
jen ti pošlu pozvánku
a uprostřed slavnosti
se zhroutím.

Hochu, poneseš to břemeno
to břemeno poneseš dlouhou dobu
hochu, poneseš to břemeno
to břemeno poneseš dlouhou dobu.

© 2001 Jiří Kupr

The end
(Lennon-McCartney)

Nahráno: 23.7., 5./7./8./15./18.8. 1969, Abbey Road, EMI
Počet záznamů/výsledek: 7/7
Producent: George Martin
Zvuk. inženýr: Geoff Emerick, Phil McDonald
2. zvuk. inženýr: John Kurlander, Alan Parsons
McCartney - zpěv, doprovodný zpěv, baskytara, piano, sólová kytara
Lennon - doprovodný zpěv, sólová kytara
Harrison - doprovodný zpěv, rytmická a sólová kytara
Starr - bicí
neuvedeno - 12 houslí, 4 violy, 4 violoncella, 1 kontrabas, 4 rohy, 3 trubky, 1 trombon, 1 bastrombon

Závěrečná část Long Medley začíná bicím sólem Ringo Starra. V závěru skladby McCartneyho piano nastupuje lehce níž, načež se zbytek nahrávky dostane nepatrně pod koncertní ladění. Na CD Anthology je ke skladbě přidán orchestrální závěr z 22.2. 1967, který dává písni zcela nový rozměr.
Oh yeah all right!
Are you gonna be in my dreams tonight?

And in the end
the love you take
is equal to the love you make.

© 1969 Northern Songs Ltd.
Oh yeah, no tak dobře!
Bude se mi dneska v noci o tobě zdát?

A na konec
je lásky, kterou bereš
stejně jako lásky, kterou dáváš.

© 2001 Jiří Kupr

Her Majesty
(Lennon-McCartney)

Nahráno: 2.7. 1969, Abbey Road, EMI
Počet záznamů/výsledek: 3/3
Producent: George Martin
Zvuk. inženýr: Phil McDonald
2. zvuk. inženýr: Chris Blair
McCartney - zpěv, akustická kytara

McCartney nahrál svou odrhovačku brzy odpoledne, ještě před příchodem ostatních. Měla být vsuvkou v Long Medley a původně byla umístěna mezi Mean mr. Mustard a Polythene Pam. Rána na začátku je poslední akord z Mean mr. Mustard.
Her majesty's pretty nice girl
but she doesn't have a lot to say
her majesty's pretty nice girl
but she changes from day to day.

I wanna tell her that I love her a lot
but I gotta get a bellyfull of wine.

Her majesty's pretty nice girl
someday I'm gonna make her mine oh yeah
someday I'm gonna make her mine.

© 1969 Northern Songs Ltd.
Její Veličenstvo je moc hezká dívka
ale nemá mnoho co říct
Její Veličenstvo je moc hezká dívka
ale ze dne na den se mění.

Chci jí říct, že ji hodně miluju
ale musím mít břicho plné vína.

Její Veličenstvo je moc hezká dívka
jednoho dne bude moje oh yeah
jednoho dne ji sbalím.

© 2001 Jiří Kupr