Kontakt

Copyright Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
1996-2017




"Tenkrát se většina skupin v Anglii snažila, aby jim to znělo jako Elvisovi Presleymu. Prozíravost Beatles byla v tom, že jsme nechtěli dělat to samé co Elvis, protože jsme to považovali za hloupé." Beatles nahráli celou desku 11. února 1963 za třináct hodin, během nichž se nevzdálili ze studia. Jedinou jejich potravou byly bonbony proti bolestem v krku a horké mléko. "Nahrávání představovalo vyložená muka," vzpomíná Harrison. "Měl jsem konečky prstů celé zkrvavené, ale zanic bych nepřipustil, abysme kvůli tomu přerušili frekvenci. Bylo to pro nás tehdy tak důležitý." Úpravy alba probíhaly 25. února 1963 v místnosti hudební režie Studia 1 v Abbey Road už bez účasti Beatles.

5.4.1963 Parlophone PCS 3042
Producent: George Martin
32:46

I saw her standing there (2:55)
Misery (1:49)
Anna (go to him) (2:57)
Chains (2:26)
Boys (2:27)
Ask me why (2:27)
Please please me (2:03)
Love me do (2:22)
P.S. I love you (2:05)
Baby it's you (2:37)
Do you want to know a secret (1:59)
A taste of honey (2:04)
There's a place (1:52)
Twist and shout (2:32)

I saw her standing there
(McCartney-Lennon)

Nahráno: 11.2. 1963, Studio 2, Abbey Road, EMI
Počet záznamů/výsledek: 12/9,12
Producent: George Martin
Zvuk. inženýr: Norman Smith
2. zvuk. inženýr: Richard Langham
McCartney - zpěv, baskytara, tleskání
Lennon - doprovodný zpěv, rytmická kytara, tleskání
Harrison - sólová kytara, tleskání
Starr - bicí, tleskání

Tento rock'n'roll, složený ke konci roku 1962, je připisován McCartneymu, který ho zpívá. McCartney nicméně roku 1988 v interview pro Marka Lewisohna vzpomínal, že ji napsal s Lennonem v předpokoji svého domu na Forthlin Road v Allertonu. Podle Paula se John ošíval nad úvodním veršem (She was just seventeen/Never been a beauty queen) a nahradil jej pouličním žargonem (She was just seventeen/you know what I mean). Pod názven Seventeen se píseň stala součástí koncertního repertoáru Beatles a pod stejným jménem ji začali na konci ranní frekvence i nahrávat. Později se Paul přiznal, že basový riff si vypůjčil od Chucka Berryho. Píseň začíná klasickým odpočítáváním, což mělo evokovat zdání drsné beatové kapely na živém vystoupení a vypráví o dívce, kterou Paul spatřil v tanečním sále Tower Ballroom v New Brightonu. Dívka se jmenovala Iris Caldwellová a byla profesionální tanečnicí. S Paulem se scházeli několik let, ale nebylo to nic vážného.
Well she was just seventeen
you know what I mean
and the way she looked
was way beyond compare.

So how could I dance with another
oh when I saw her standing there?

Well she looked at me
and I I could see
that before too long
I'd fall in love with her.

She wouldn't dance with another
oh when I saw her standing there.

Well my heart went boom
when I crossed that room
and I held her hand in mine!

Well we danced through the night
and we held each other tight
and before too long
I fell in love with her.

Now I'll never dance with another
oh since I saw her standing there?

Well my heart went boom ...

Oh we danced through the night ...

Now I'll never dance with another
oh since I saw her standing there
oh since I saw her standing there
oh since I saw her standing there.

© 1963 Northern Songs Ltd.
Bylo jí pouhých sedmnáct
víte, co tím myslím
a přitom vypadala
jako žádná jiná.

Tak jak jsem mohl tančit s jinou
když jsem ji tam viděl stát?

Podívala se na mě
a já jsem mohl vědět
že mi nebude dlouho trvat
abych se do ní zamiloval.

Nebude už tančit s nikým jiným
když jsem ji tam viděl stát.

Srdce se mi silně rozbušilo
když jsem prošel sálem
a sevřel její ruku v mé!

Tančili jsme spolu celou noc
přitisknuti jeden na druhého
a netrvalo dlouho
a já se do ní zamiloval.

Teď už nebudu nikdy tančit s jinou
od té chvíle, co jsem ji tam viděl stát.

Srdce se mi silně rozbušilo ...

Tančili jsme spolu celou noc ...

Teď už nebudu nikdy tančit s jinou
od té chvíle, co jsem ji tam viděl stát
od té chvíle, co jsem ji tam viděl stát
od té chvíle, co jsem ji tam viděl stát.

© 2000 Rigby & Jiří Kupr

Misery
(McCartney-Lennon)

Nahráno: 11./20.2. 1963, Studio 2, Abbey Road, EMI
Počet záznamů/výsledek: 16/16
Producent: George Martin
Zvuk. inženýr: Norman Smith
2. zvuk. inženýr: Richard Langham
Lennon - zpěv, rytmická kytara
McCartney - zpěv, baskytara
Harrison - sólová kytara
Starr - bicí

John s Paulem tuto píseň napsali na konci ledna během turné s Helen Shapirovou a původně byla určena pro ni. Píseň natočili na konci večerní frekvence a završili s ní počet osmi autorských skladeb na prvním LP, což byl počin pro debutové album v roce 1963 naprosto bezprecedentní. Z písně se stala první skladba, kterou převzal jiný umělec (zpěvák a herec Kenny Lynch).
The world is treating me bad misery.

I'm the kind of guy
who never used to cry
the world is treating me bad misery.

I've lost her now for sure
I won't see her no more
it's gonna be a drag misery.

I remember all the little things we've done
can't she see, she'll always be the only one only one.

Send her back to me
cause everyone can see
without you I will be in misery.

I remember all the little things we've done
she'll remember and she'll miss her only one lonely one.

Send her back to me
cause everyone can see
without you I will be in misery
oh in misery oh my misery misery.

© 1963 Northern songs Ltd.
Svět se ke mně chová špatně, trápení.

Já jsem z těch
kdo nemá ve zvyku křičet
svět se ke mně chová špatně, trápení.

Určitě jsem ji ztratil
už ji nikdy neuvidím
bude to hrůza, trápení.

Pamatuji si na všechny maličkosti, které jsme udělali
copak nevidí, že bude vždycky ta jediná, jediná.

Pošlete ji zpátky za mnou
protože každý může vidět
že bez tebe se budu jen trápit.

Pamatuji si na všechny maličkosti, které jsme udělali
ona si na ně vzpomene a bude jí chybět ten, koho opustila.

Pošlete ji zpátky za mnou
protože každý může vidět
že bez tebe se budu jen trápit
jen trápit, mé trápení, trápení.

© 2000 Rigby

Anna (Go to him)
(Alexander)

Nahráno: 11.2. 1963, Studio 2, Abbey Road, EMI
Počet záznamů/výsledek: 3/3
Producent: George Martin
Zvuk. inženýr: Norman Smith
2. zvuk. inženýr: Richard Langham
Lennon - zpěv, rytmická kytara
McCartney - doprovodný zpěv, baskytara
Harrison - doprovodný zpěv, sólová kytara
Starr - bicí

Johna oslovovala Alexandrova pochmurná rezignace a neokázalé přiznání se k citlivosti, které však s Lennonovým tehdejším zacházením s ženami vůbec neladilo. Výsledkem je nezralá interpretace.
Anna you called and ask me girl
to set you free girl
you say he loves you more than me
so I will set you free
go with him, Anna, go with him.

Anna girl before you go now
I want you to know now
that I still love you so
but if he loves you more
go with him.

Ah, all of my life I've been searching for a girl
to love me like I love you oh now
but every girl I've ever had breaks my heart and leaves me sad
what am I, what am I supposed to do oh.

Anna just one more thing girl
you give back your ring to me
and I will set you free
go with him.

All of my life I've been searching for a girl
to love me like I love you but let me tell you now
but every girl I've ever had breaks my heart and leaves me sad
what am I, what am I supposed to do oh.

Anna just one more thing girl
you give back your ring to me
and I will set you free
go with him, Anna, go with him, Anna
you can go with him girl, Anna, go with him.

© 1962 Shapiro Bernstein & Co. Ltd.
Anno, volala jsi a ptala ses mě, holka
jestli mě můžeš opustit, holka
říkáš, že on tě miluje víc než já
tak mně klidně opusť
jdi za ním, Anno, jdi za ním.

Anno, holka, předtím než odejdeš
chci, abys věděla
že tě stále moc miluji
ale jestli tě on miluje víc
jdi k němu.

Celý svůj život jsem hledal dívku
která by mě milovala
ale každé děvče mi vždy zlomilo srdce a zanechalo mě smutného
co mám, co mám dělat.

Anno, ještě jednu věc, holka
vrať mi zpátky ten prsten
a já tě nechám jít
jít za ním.

Celý svůj život jsem hledal dívku
která by mě milovala, ale nech mě to doříct
ale každé děvče mi vždy zlomilo srdce a zanechalo mě smutného
jak jsem, jak jsem tušil.

Anno, zrovna ty jsi jedna z těch pravých
vrať mi zpátky ten prsten
a já tě nechám jít
jít za ním, Anno, jdi za ním
můžeš jít za ním, holka, Anno, jdi za ním.

© 2000 Rigby & Jiří Kupr

Chains
(Goffin-King)

Nahráno: 11.2. 1963, Studio 2, Abbey Road, EMI
Počet záznamů/výsledek: 4/1
Producent: George Martin
Zvuk. inženýr: Norman Smith
2. zvuk. inženýr: Richard Langham
Harrison - zpěv, sólová kytara
McCartney - doprovodný zpěv, baskytara
Lennon - doprovodný zpěv, rytmická kytara
Starr - bicí

Ani jeden zvuk nezní s vervou a ve fade-outu skupina spěchá k full-close, která byla později vystřižena.
Chains, my baby's got me locked up in chains
and they ain't the kind that you can see
whoa oh, these chains of love got a hold on me, yeah.

Chains, well I can't break away from these chains
can't run around 'cause I'm not free
whoa oh, these chains of love won't let me be, yeah.

I wanna tell you, pretty baby
I think you're fine
I'd like to love you
but darlin', I'm imprisoned by these.

Chains, my baby's got me locked up in chains
and they ain't the kind that you can see
oh oh, these chains of love got a hold on me, yeah.

Please believe me when I tell you
your lips are sweet
I'd like to kiss them
but I can't break away from all of these.

Chains, my baby's got me locked up in chains
and they ain't the kind that you can see
whoa oh, these chains of love got a hold on me, yeah
chains, chains of love
chains of love, chains of love.

© 1962 Screen Gems - EMI Music Ltd.
Pouta, moje holka mě zamkla do pout
která nemůžete vidět
ach, taková pouta lásky mě svírají.

Pouta, nemohu uprchnout z těchto pout
nemohu utéct, protože nejsem volný
ach, taková pouta lásky mi nedávej.

Chci ti říct, ty pěkná holko
myslím, že jsi skvělá
málem bych se do tebe zamiloval
ale miláčku, stal bych se vězněm.

Pouta, moje holka mě zamkla do pout
která nemůžete vidět
ach, taková pouta lásky mě svírají.

Prosím, věř mi, když ti říkám
že tvé rty jsou sladké
málem bych je políbil
ale nemohu se z těch pout osvobodit.

Pouta, moje holka mě zamkla do pout
která nemůžete vidět
ach, taková pouta lásky mě svírají
pouta, pouta lásky
pouta lásky, pouta lásky.

© 2000 Rigby & Jiří Kupr

Boys
(Dixon-Farrell)

Nahráno: 11.2. 1963, Studio 2, Abbey Road, EMI
Počet záznamů/výsledek: 1/1
Producent: George Martin
Zvuk. inženýr: Norman Smith
2. zvuk. inženýr: Richard Langham
Starr - zpěv, bicí
Lennon - doprovodný zpěv, rytmická kytara
Harrison - doprovodný zpěv, sólový kytara
McCartney - doprovodný zpěv, baskytara

Píseň fungovala v letech 1961-4 jako hlavní bubeníkovo číslo. Nahrála se na jeden zátah a je v ní zachycena nenucená nálada koncertů Beatles.
I been told when a boy kiss a girl
take a trip around the world
hey hey (bop shuop m'bop bop shuop)
hey hey (bop shuop m'bop bop shuop)
hey hey (bop shuop) yeah she say ya do (bop shuop).

My girl says when I kiss her lips
she gets a thrill through her fingertips
hey hey (bop shuop m'bop bop shuop)
hey hey (bop shuop m'bop bop shuop)
hey hey (bop shuop) yeah she say ya do (bop shuop).

Well I talk about boys
don't ya know I mean boys
well I talk about boys now
ah boys
well I talk about boys, now
what a bundle of joy!

My girl says when I kiss her lips
gets a thrill go band say
hey hey (bop shuop m'bop bop shuop)
hey hey (bop shuop m'bop bop shuop)
hey hey (bop shuop) yeah she say ya do (bop shuop).

Well I talk about boys
don't ya know I mean boys
well I talk about boys now
ah
well I talk about boys now
what a bundle of joy
ah boys
don't you know I mean boys
ah boys
well I talk about boys now.

© 1960 Ardmore & Beechwood Ltd./EMI
Říkali mi, když chlapec políbí dívku
zatočí se s ním celý svět
hey hey (bop shuop m'bop bop shuop)
hey hey (bop shuop m'bop bop shuop)
hey hey (bop shuop) ano, ona říká ano (bop shuop).

Mé děvče říká, že když ji políbím na rty
pociťuje vzrušení až do konečků prstů
hey hey (bop shuop m'bop bop shuop)
hey hey (bop shuop m'bop bop shuop)
hey hey (bop shuop) ano, ona říká ano (bop shuop).

Ano, já mluvím o chlapcích
copak nevíte, že mluvím o chlapcích
jo, já teď mluvím o chlapcích
ach chlapci
ano, mluvím teď o chlapcích,
co jsou jak raneček radosti!

Mé děvče říká, že když ji políbím na rty
pociťuje vzrušení, když jí začnu něco vyprávět
hey hey (bop shuop m'bop bop shuop)
hey hey (bop shuop m'bop bop shuop)
hey hey (bop shuop) ano, ona říká ano (bop shuop).

Ano, já mluvím o chlapcích
copak nevíte, že mluvím o chlapcích
jo, já teď mluvím o chlapcích
ach
ano, mluvím teď o chlapcích,
co jsou jak raneček radosti
ach chlapci
ano, mluvím o chlapcích
ach chlapci
ano, mluvím o chlapcích.

© 2000 Rigby & Jiří Kupr

Ask me why
(McCartney-Lennon)

Nahráno: 26.11. 1962, Studio 2, Abbey Road, EMI
Počet záznamů/výsledek: 6/6
Producent: George Martin
Zvuk. inženýr: Norman Smith
2. zvuk. inženýr: neznámý
Lennon - zpěv, rytmická kytara
McCartney - doprovodný zpěv, baskytara
Harrison - sólová kytara
Starr - bicí

Píseň je převážně složena Johnem, který textem ukazuje na svou ženu Cynthii. Poprvé ji kapela zahráli 11.6. 1962 v pořadu stanice BBC. Pro B stranu singlu bylo luxusem i odmazání drobných chyb (kytarový přehmat na 1:26). Původně měla být B stranou píseň Tip of my tongue, ale George Martin ji odmítl pro její chudé aranžmá.
I love you cos you tell me things I want to know
and it's true that it really only goes to show that I know
that I I I I would never never never be blue.

Now you're mine my happiness near makes me cry
and in time you'll understand the reason why if I cry
it's not because I'm sad
but you're the only love that I've ever had.

I can't believe it's happened to me
I can't conceive of any more misery.

Ask me why I'll say I love you
and I'm always thinking of you.

I love you cos you tell me things I want to know
and it's true that it really only goes to show that I know
that I I I I would never never never be blue.

Ask me why I'll say I love you
and I'm always thinking of you.

I can't believe it's happened to me
I can't conceive of any more misery.

Ask me why I'll say I love you
and I'm always thinking of you you you.

© 1962 Dick James Music Ltd.
Miluji tě, protože mi říkáš to, co chci slyšet
ale pravdou je, že chci jen dokázat
že nebudu nikdy nikdy nikdy smutný.

Teď jsi má, mé štěstí mě přivádí k pláči
a brzy pochopíš, proč pláču
není to proto, že jsem smutný
ale že jsi jediná láska, kterou jsem kdy měl.

Nemohu uvěřit, že se to stalo právě mě
nedovedu si představit ještě větší bolest.

Ptáš se, jestli tě budu stále milovat
a já vždy myslím na tebe.

Miluji tě, protože mi říkáš to, co chci slyšet
ale pravdou je, že chci jen dokázat
že nebudu nikdy nikdy nikdy smutný.

Ptáš se, jestli tě budu stále milovat
a já vždy myslím na tebe.

Nemohu uvěřit, že se to stalo právě mě
nedovedu si představit ještě větší bolest.

Ptáš se, jestli tě budu stále milovat
a já vždy myslím na tebe, na tebe, na tebe.

© 2000 Rigby & Jiří Kupr

Please please me
(McCartney-Lennon)

Nahráno: 11.9., 26.11. 1962, Studio 2, Abbey Road, EMI
Počet záznamů/výsledek: 18/16-18
Producent: George Martin
Zvuk. inženýr: Norman Smith
2. zvuk. inženýr: neznámý
Lennon - zpěv, rytmická kytara
McCartney - zpěv, baskytara
Harrison - doprovodný zpěv, sólová kytara
Starr - bicí

Píseň napsal John v domě své tety Mimi a inspiroval se písní Roye Orbisona. Při zkoušení ale navrhl George Martin, aby ji zrychlili a aby přearanžovali vícehlasy. "Gratuluji, pánové," řekl George Martin, když po závěrečném taktu stiskl v místností režie tlačítko interkomu. "Právě jste dokončili svůj první hit." Lennonova teta Mimi, která utrousila, že jestli její synovec chce udělat štěstí s Love me do, měl by se věnovat něčemu jinému, po poslechu Please please me poznamenala: "Tak to je něco jiného. To by mohlo fungovat." Nahrávka byla nadšeně přijata britským tiskem a neustále hrána v rádiích. Zároveň se velmi dobře prodávala, takže Martin doporučil Epsteinovi, aby skupina natočila album.
Last night I said these words to my girl
I know you never even try girl
come on come on, come on come on
come on come on, come on come on
please please me oh yeah like I please you.

You don't need me to show the way love
why do I always have to say love
come on come on, come on come on
come on come on, come on come on
please please me oh yeah like I please you.

I don't want to sound complainin'
but you know there's always rain in my heart
I do all the pleasin' with you
it's so hard to reason with you oh yeah
why do you make me blue?

Last night I said these words to my girl
I know you never even try girl
come on come on, come on come on
come on come on, come on come on
please please me oh yeah like I please you
oh yeah like I please you, oh yeah like I please you.

© 1962 Dick James Music Ltd.
Včera večer jsem řekl mé dívce toto:
vím, ty to nikdy nezkusíš, holka
tak pojď pojď, tak pojď pojď
tak pojď pojď, tak pojď pojď
prosím, potěš mě, jako já těším tebe.

Nemusíš mi ukazovat cestu, lásko
proč to ale vždycky musím říkat, lásko
tak pojď pojď, tak pojď pojď
tak pojď pojď, tak pojď pojď
prosím, potěš mě, jako já těším tebe.

Nechci, aby to vypadalo, že si stěžuji
víš, že vždycky prší v mém srdci
dělám všechno, aby ti bylo hezky
je to s tebou těžké
proč mi děláš starosti?

Včera večer jsem řekl mé dívce toto:
vím, ty to nikdy nezkusíš, holka
tak pojď pojď, tak pojď pojď
tak pojď pojď, tak pojď pojď
prosím, potěš mě, jako já se dávám tobě.
prosím, potěš mě, jako já těším tebe.

© 2000 Rigby & Jiří Kupr

Love me do
(McCartney-Lennon)

Nahráno: 6.6., 4./11.9. 1962, Studio 2, Abbey Road, EMI
Počet záznamů/výsledek: 18/18
Producent: George Martin, Ron Richards
Zvuk. inženýr: Norman Smith
2. zvuk. inženýr: Chris Neal, neznámý
McCartney - zpěv, baskytara
Lennon - zpěv, harmonika, rytmická kytara
Harrison - akustická rytmická kytara, doprovodný zpěv
Starr - tamburína
Andy White - bicí

Love me do vznikla v roce 1958 a byla jednou z prvních písní Paula. Byla vydána ve dvou verzích: v singlové verzi hraje na bicí Ringo, v té albové verzi hraje studiový bubeník Andy White. Love me do byla jednou z písní zkoušených odpoledne 4.9.1962 ve studiu č. 3 v Abbey Road a spolu s How do you do it jednou ze dvou, na nichž se pracovalo i během večerní frekvence ve studiu č. 2. Beatles nebyli zvyklí na sluchátka a z nervového vypětí byli tak ztuhlí, že se o natočení museli pokoušet patnáctkrát. Love me do byla podle měřítek své doby mimořádně syrová a vyčnívala z krotké nabídky Light Programme a Rádia Luxembourg.
Love love me do
you know I love you
I'll always be true
so please
love me do
oh love me do.

Someone to love
somebody new
someone to love
someone like you.

Love love me do
you know I love you
I'll always be true
so please
love me do
love me do
yeah love me do …

© 1962 MPL Communications Ltd.
Miluj, miluj mě
víš, že já tě miluji
budu ti vždy věrný
tak prosím
miluj mě
miluj mě.

Někoho milovat
někoho nového
někoho milovat
někoho jako tebe.

Miluj, miluj mě
víš, že já tě miluji
budu ti vždy věrný
tak prosím
miluj mě
miluj mě
ach miluj mě ...

© 2000 Rigby

P.S. I love you
(McCartney-Lennon)

Nahráno: 6.6., 11.9. 1962, Studio 2, Abbey Road, EMI
Počet záznamů/výsledek: 10/10
Producent: George Martin, Ron Richards
Zvuk. inženýr: Norman Smith
2. zvuk. inženýr: Chris Neal, neznámý
McCartney - zpěv, baskytara
Lennon - doprovodný zpěv, rytmická kytara
Harrison - doprovodný zpěv, sólová kytara
Starr - maracas
Andy White - bicí

Píseň složil Paul v Hamburku a rychle se stala součástí vystoupení Beatles. Paul v ní sděluje formou dopisu své dívce, Dorothy Rhoneové, že se brzy vrátí domů. Po návratu do Liverpoolu ale Paul svůj vztah k ní brzy ukončil. Na nahrávce bubnuje Andy White.
As I write this letter, send my love to you
remember that I'll always be in love with you.

Treasure these few words till we're together
keep all my love forever P.S. I love you, you you you.

I'll be coming home again to you love
and till the day I do love, P.S. I love you, you you you.

As I write this letter, send my love to you
remember that I'll always be in love with you.

Treasure these few words till we're together
keep all my love forever P.S. I love you, you you you.

As I write this letter, send my love to you
you know I want you to
remember that I'll always be in love with you.

I'll be coming home again to you love
and till the day I do love, P.S. I love you, you you you
I love you.

© 1962 MPL Communications Ltd.
Tak píšu tento dopis, posílám ti svou lásku
pamatuj si, že tě budu vždy milovat.

Važ si těchto několika slov, dokud jsme spolu
navždy si uchovej mou lásku P.S. Miluji tě, tě tě tě.

Přijdu zase k tobě domů, má lásko
a než ten den přijde, lásko, P.S. Miluji tě, tě tě tě.

Tak píšu tento dopis, posílám ti svou lásku
pamatuj si, že tě budu vždy milovat.

Važ si těchto několika slov, dokud jsme spolu
navždy si uchovej mou lásku P.S. Miluji tě, tě tě tě.

Tak píšu tento dopis, posílám ti svou lásku
víš, že chci
abys věděla, že tě budu vždy milovat.

Přijdu zase k tobě domů, má lásko
a než ten den přijde, lásko, P.S. Miluji tě, tě tě tě
miluji tě.

© 2000 Rigby & Jiří Kupr

Baby it's you
(David-Williams-Bacharach)

Nahráno: 11.2. 1963, Studio 2, Abbey Road, EMI
Počet záznamů/výsledek: 6/5
Producent: George Martin
Zvuk. inženýr: Norman Smith
2. zvuk. inženýr: Richard Langham
Lennon - zpěv, rytmická kytara
McCartney - doprovodný zpěv, baskytara
Harrison - doprovodný zpěv, sólová kytara
Starr - bicí
George Martin - celesta

Píseň byla převzata od dívčí skupiny The Shirelles a Beatles jí dodali trochu hutnosti.
Sha lalalalala …

It's not the way you smile
that touched my heart
it's not the way you kiss
that tears me apart.

But how many many many nights go by
I sit alone at home and I cry over you, what can I do
can't help myself cause baby it's you
baby it's you.

You should hear what they say about you cheat cheat
they say they say you never never ever been true.

Oh it doesn't matter what they say
I know I'm gonna love you any old way
what can I do and it's true
don't want nobody nobody cause baby it's you
baby it's you.

Oh it doesn't matter what they say
I know I'm gonna love you any old way
what can I do and it's true
don't want nobody nobody cause baby it's you
baby it's you
don't leave me all alone.

© 1961 Ludix Music Ltd.
Ša lalalala ...

Není to tvůj úsměv
co mě chytlo za srdce
není to tvůj polibek
co mě rozpláče.

Ale tolik tolik tolik nocí je pryč
já sedím doma sám a pláču pro tebe, co mám dělat
nemůžu si pomoct, protože je to tebou, holka
je to tebou.

Měla bys slyšet, co o tobě říkají, podvádíš, švindluješ
říkají, říkají, žes nikdy nikdy nebyla věrná.

Ach nevadí, co říkají
vím, miluji tě už dlouho
co můžu dělat, je to tak
nechci nikoho nikoho, jen tebe, zlato
jenom tebe.

Ach nevadí, co říkají
vím, miluji tě už dlouho
co můžu dělat, je to tak
nechci nikoho nikoho, jen tebe, zlato
jenom tebe
nenechávej mě samotného.

© 2000 Rigby

Do you want to know a secret
(McCartney-Lennon)

Nahráno: 11.2. 1963, Studio 2, Abbey Road, EMI
Počet záznamů/výsledek: 8/8
Producent: George Martin
Zvuk. inženýr: Norman Smith
2. zvuk. inženýr: Richard Langham
Harrison - zpěv, sólová kytara
McCartney - doprovodný zpěv, baskytara
Lennon - doprovodný zpěv, rytmická kytara
Starr - bicí

Podle Johna je píseň založena na melodii z filmu Walta Disneyho Sněhurka a sedm trpaslíků, kterou mu coby batoleti zpívala matka. Píseň složil John pro George Harrisona ("Myslel jsem, že by to pro něj mohl být dobrý materiál, protože to mělo jen tři noty a on nebyl zrovna nejlepší zpěvák na světě."). Demoverzi nahrál John na toaletě, což potvrzuje i spláchnutí. Jako první ovšem skladbu hrál Billy J. Kramer, ale neměla úspěch. Beatles ji nahráli na osmkrát a nikdo ji nebral nijak vážně. Doprovod je ledabylý a Harrisonův slabý zpěv se nikdo nepokusil upravovat (viz 1:29).
You'll never know how much I really love you
you'll never know how much I really care.

Listen do you want to know a secret
do you promise not to tell woah
closer let me whisper in your ear
say the words you long to hear
I'm in love with you.

Listen do you want to know a secret
do you promise not to tell woah
closer let me whisper in your ear
say the words you long to hear
I'm in love with you.

I've know the secret for the week or two
nobody knows just we two.

Listen do you want to know a secret
do you promise not to tell woah
closer let me whisper in your ear
say the words you long to hear
I'm in love with you
oh oh oh oh oh.

© 1963 Northern Songs Ltd.
Nikdy se nedovíš, jak moc tě opravdu miluju
nikdy se nedovíš, jak moc se o tebe bojím.

Poslouchej, chceš znát to tajemství
slib mi, že to nikomu neřekneš
zavři oči a nech mě pošeptat ti do ucha
říct ti ta slova, která tak toužíš slyšet
zamiloval jsem se do tebe.

Poslouchej, chceš znát to tajemství
slib mi, že to nikomu neřekneš
zavři oči a nech mě pošeptat ti do ucha
říct ti ta slova, která tak toužíš slyšet
zamiloval jsem se do tebe.

Mám to tajemství jen týden nebo dva
a nikdo ho nezná, jen my dva.

Poslouchej, chceš znát to tajemství
slib mi, že to nikomu neřekneš
zavři oči a nech mě pošeptat ti do ucha
říct ti ta slova, která tak toužíš slyšet
zamiloval jsem se do tebe
oh oh oh oh oh.

© 2000 Rigby

A taste of honey
(Scott-Marlow)

Nahráno: 11.9. 1962, Studio 2, Abbey Road, EMI
Počet záznamů/výsledek: 7/7
Producent: George Martin
Zvuk. inženýr: Norman Smith
2. zvuk. inženýr: Richard Langham
McCartney - dvojmo nahraný zpěv, baskytara
Lennon - doprovodný zpěv, rytmická kytara
Harrison - doprovodný zpěv, sólová kytara
Starr - bicí

Titulní melodie ze hry Shelagh Delaneyeové Taste of honey se stala na podzim 1962 krátkodobým hitem Lennyho Welche a tuto verzi přejal McCartney pro text refrénu.
A taste of honey tasting much sweeter than wine.

I dream of your first kiss and then
I feel upon my lips again
a taste of honey tasting much sweeter than wine.

I will return, yes will return
I'll come back for the honey and you.

Yours was the kiss that awoke my heart
there lingers still though we're far apart
a taste of honey tasting much sweeter than wine.

I will return, yes will return
I'll come back for the honey and you.

© 1960 Ambassador Music Ltd.
Med je mnohem sladší než víno.

Sním o tvém prvním polibku a najednou
cítím na svých rtech
chuť medu, která je mnohem sladší než víno.

Budu se vracet, ano, budu se vracet
budu se vracet kvůli medu a tobě.

Byl to tvůj polibek, který probudil mé srdce
stále ho cítím, i když jsme daleko od sebe
med je mnohem sladší než víno.

Budu se vracet, ano, budu se vracet
budu se vracet kvůli medu a tobě.

© 2000 Rigby & Jiří Kupr

There's a place
(McCartney-Lennon)

Nahráno: 11.2. 1963, Studio 2, Abbey Road, EMI
Počet záznamů/výsledek: 13/13
Producent: George Martin
Zvuk. inženýr: Norman Smith
2. zvuk. inženýr: Richard Langham
Lennon - zpěv, harmonika, rytmická kytara
McCartney - zpěv, baskytara
Harrison - doprovodný zpěv, sólový kytara
Starr - bicí

Píseň byla nahrána jako první během deseti hodin, jež potřebovali pro své debutové LP Please please me. Byla nahrána na třináct pokusů a zachycuje atmosféru živých vystoupení kapely. Dvojhlasy ukazují, že Lennon byl silně nachlazený.
There there's a place
where I can go
when I feel low
when I feel blue
and it's my mind
and there's no time
when I'm alone.

I I think of you
and things you do
go around my head
the things you've said.

Like I love
only you.

In my mind there's no sorrow
don't you know that it's so
there'll be no sad tomorrow
don't you know that it's so.

There for there's a place
where I can go
when I feel low
when I feel blue
and it's my mind
and there's no time
when I'm alone.

There's a place
there's a place
there's a place.

© 1964 Northern Songs Ltd.
Tam, tam je místo
kam můžu jít
když se cítím sláb
když jsem smutný
a když se mi zachce
a neexistuje čas
když jsem sám.

Myslím na tebe
co asi děláš
stále se mi honí hlavou
věci, které jsi řekla.

Jo, miluji
pouze tebe.

Necítím žádnou lítost
nevěříš, ale je to tak
zítra už nebudu zlý
nevěříš, ale je to tak.

Tam, tam je místo
kam můžu jít
když se cítím sláb
když jsem smutný
a když se mi zachce
a neexistuje čas
když jsem sám.

Tam je to místo
tam je to místo
tam je to místo.

© 2000 Rigby & Jiří Kupr

Twist and shout
(Medley-Russell)

Nahráno: 11.2. 1963, Studio 2, Abbey Road, EMI
Počet záznamů/výsledek: 2/1
Producent: George Martin
Zvuk. inženýr: Norman Smith
2. zvuk. inženýr: Richard Langham
Lennon - zpěv, rytmická kytara
McCartney - doprovodný zpěv, baskytara
Harrison - doprovodný zpěv, sólová kytara
Starr - bicí

Po skončení dvanáctihodinové frekvence hledal George Martin něco, co by první album Beatles poslalo do světa. Rozhodli se pro tuto píseň. Na natočení měli dva pokusy, protože pak by John definitivně přišel o hlas. Kolem půl jedenácté večer se John vysvlékl do půl těla a dali se do toho. Když se Lennon pokoušel o druhý záznam, zjistil, že už nemůže, a nahrávání v tom okamžiku skončilo. V britském studiu ještě nikdo nic tak silného nenahrál.
Well shake it up baby now
twist and shout
come on come on come on come on baby now
come on and work it on out.

Well work it on out honey
you know you look so good
you know you got me goin' now
just like you knew you would.

Well shake it up baby now
twist and shout
come on come on come on come on baby now
come on and work it on out.

You know you twist it little girl
you know you twist so fine
come on and twist a little closer now
and let me know that you're mine.

Ah ah ah …

Baby now shake it up baby
twist and shout
come on come on come on come on baby
now work it on out.

You know you twist it little girl
you know you twist so fine
come on and twist a little closer now
and let me know that you're mine.

Well shake it shake it shake it baby now
well shake it shake it shake it baby now
well shake it shake it shake it baby now.

© 1960 EMI Music Publ. Ltd.
Tak sebou hejbni, holka
tancuj a křič
pojď, pojď, pojď, pojď, holka
pojď, tak se odvaž.

Tak se uvolni, zlato
víš, že vypadáš skvěle
víš, že jsi mě teď dostala svejma nohama
nedělej, žes to nevěděla.

Tak sebou hejbni, holka
tancuj a křič
pojď, pojď, pojď, pojď, holka
pojď, tak se odvaž.

Víš, tancuješ, maličká
víš, tancuješ skvěle
pojď a hoď mi lano
naznač mi, že mě chceš.

Ah ah ah ...

Holka, tak sebou hejbni, holka
tancuj a křič
pojď, pojď, pojď, pojď, holka
tak se odvaž.

Víš, tancuješ, maličká
víš, tancuješ skvěle
pojď a hoď mi lano
naznač mi, že mě chceš.

Tak to rozbal, rozbal to, holka
jo, rozbal, rozbal to, holka
tak to rozbal, rozbal to, holka.

© 2000 Rigby